Carlos Paz - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Carlos Paz - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Carlos Paz

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 Januari 2014 | Argentinië, Roldán

Carlos Paz:

Dag:1

Om 8 uur 's ochtends vertrokken Sol (gastzusje), Alicia (gastmoeder), Melissa (vriendin van Alicia) en Valentina (nichtje van Melissa) naar Carlos Paz. We ontbeten in de auto met facturas en na 5 a 6 uur kwamen we aan bij het huis van de ouders van Melissa. Carlos Paz ligt midden in de bergen, volgens mij in het noorden van Cordoba. De ouders van Melissa hebben 5 honden, waarvan 3 collies, een kleine witte en nog een kleinere bruine. Na de lunch legde Melissa mij een mooie wandelroute uit, want de rest ging naar het zwembad. Aangezien ik niet in Carlos Paz ben om alleen maar te zwemmen en de anderen mijn idee niet delen, ging ik alleen op pad. Het was een mooie wandelroute langs een riviertje, maar jammer genoeg waren er veel mensen in de rivier, wat het uitzicht minder mooi maakte. 'S avonds aten we pizza met chips en patat (jammer genoeg in dode dieren vet, maar goed dat kan ik hier niet niet eten). Na het avondeten ging iedereen slapen.

Dag:2

'S ochtend gingen Sol, Alicia en Melissa naar het centrum om te shoppen en een cadeautje te kopen voor de moeder van Melissa want die is vandaag jarig. Dat was saai :p. Volgens mij gaan we vanavond naar souvenirwinkels, dat lijkt me leuker. Na de lunch, hielden we een siësta en om 4 uur ging ik weer wandelen. Dit keer via de andere kant van de rivier. Na een eind lopen hield de drukte eindelijk op en werd het landschap zoals ik Argentinië verwachte. Ik heb foto's gemaakt en hoop deze binnenkort te kunnen plaatsen. Ik heb namelijk mijn kabel van mijn camera niet mee en heb een laptop nodig om mijn sd-kaartje in te stoppen. Ik heb al rondgevraagd, maar niemand heeft een laptop, binnenkort ga ik een keer bij Karine eten en volgens mij heeft zei een laptop, hopelijk mag ik die even lenen. Zometeen gaan we eten, we eten asado en empanadas, jammer genoeg beide vlees, dus ik ga aan de aardappel salade en nog een andere salade.

Dag:3

Vandaag hebben we de hele dag rondgereden door de bergen. Erg mooi uitzicht! Melissa was die dag helemaal verbrand en toen hebben ze een stuk van de aloë vera plant afgesneden en over haar rug gesmeerd. Dat vond ik bijzonder, want dat zie je in Nederland niet.

Dag:4

Sol en ik zijn een wandelroute gaan volgen die uitkwam bij een groot wit kruis bovenop een berg. Ik dacht dat het wel te doen was, maar dat viel tegen. We moesten 2200 meter omhoog wandelen en met de hitte was dat super zwaar. Na 50 minuten kwamen we aan (het bord zei 1 uur en 20 minuten) en het uitzicht was heel mooi en op het kruis stond iets in het, volgens mij, Latijn. We zijn weer naar beneden gewandeld, wat een stuk makkelijker was, en verder hebben we niet veel meer gedaan.

Carlos Paz is prachtig en ik ben blij dat we gegaan zijn.

Van 24 tot 30 januari is er een reis naar de provincie Cordoba, georganiseerd door de organisatie. Waarschijnlijk ga ik mee, met onder andere Lisa en Lotte.

Adios!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 14319

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: