Weer van gastgezin veranderen? - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Weer van gastgezin veranderen? - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Weer van gastgezin veranderen?

Blijf op de hoogte en volg Sanne

23 Januari 2014 | Argentinië, Roldán

Hola!!

Ik heb al lang (voor mijn doen) niet meer een verslag geschreven.

Er zijn een hoop dingen gebeurt en ik denk dat er ook het een en ander gaat veranderen.

In dit gezin voel ik me namelijk niet op mijn plaats. Sol en haar moeder zijn aardig, maar we zijn totaal verschillend. Zij zijn elke dag, de hele dag met vrienden en hangen wat bij het zwembad. Ze vragen mij wel eens, maar ik heb daar niet elke dag zin in. De moeder kookt nooit, echt nooit en gaat altijd uiteten of met vrienden of koopt sandwiches. Vooral op vakantie merkte ik dat we totaal verschillend zijn. In Carlos Paz liggen zij 3 van de 5 dagen die we hebben bij het zwembad, terwijl ik juist wat wil zien. Tijdens de vakantie heeft de moeder naar de organisatie gebeld dat ze wil dat ik naar een ander gastgezin ga. Ze vond dat ik niks met hun deed en dat het dan niet zo veel zin heeft om mij in huis te hebben, hier ben ik het mee eens en ik vind het niet erg om te veranderen. In Carlos Paz ben ik er ook achter gekomen hoe erg de moeder mij negeert. Ik spreek Spaans en volg veel, maar niet alles en praat dus niet heel veel. De organisatie zegt dat dit normaal is. Maar de moeder zegt bijna niks tegen mij, wel tegen Sol. Bijvoorbeeld, 'Sol wil je wat drinken.' 'Sol als je eten wil kopen zeg je het maar' en dit de hele dag door, ze zegt en vraagt niks aan mij. Voor mij is dit een reden dat ik wil veranderen.

Ik kwam er zaterdag achter dat ze gebeld het en maandag had ik in Rosario afgesproken met mijn local rep. om te praten over de situatie. Dus ik maandag ochtend alleen in de bus naar Rosario (wist helemaal niet dat dat mocht). Na eindelijk het juiste adres te hebben gevonden moest ik met mijn local rep. praten en met nog een andere vrouw die voor de organisatie werkt. Ik vond het een beetje een stom gesprek want ze twijfelden of ik wel wilde blijven, of ik toch niet nu al naar Nederland wil. Natuurlijk mis ik alles in Nederland, maar ik ga echt niet eerder terug. Ze vonden dat ik heel vaak van gezin veranderde en zo kon het niet doorgaan, daar ben ik het natuurlijk wel mee eens. Het punt is dat in gezin nr 1: mijn gastzusje van 15 zwanger is (niet de reden dat ik weg ben gegaan, maar als ik er nu nog zou zitten zou het ook niet zo geweldig zijn) nr 2: was een tijdelijk gezin, ze konden mij niet langer houden door economische problemen en nr 3: het gezin past niet bij mij. Er zijn dus wel degelijk goede redenen dat ik verander. Tijdens het gesprek zeiden ze ook dat ik te weinig deed, met mijn gezin en vrienden. Met mijn gezin doe ik niet veel (wat ik jammer vind) omdat we niet dezelfde interesses hebben, met vrienden doe ik voor mijn gevoel veel, maar dat is niks vergeleken met wat dit gezin doet. We sloten het gesprek van maandag af en woensdag moest ik terugkomen. Dus vandaag teruggekomen en hebben we gepraat over wat ik wil. Ik wist niet precies wat ik wilde, maar een ding niet en dat is eerder naar huis. Ik denk dat mijn local rep gaat zoeken naar een ander gastgezin, maar ik weet niet hoe snel dit gaat. 15 Januari is het de bedoeling dat we naar Carilo gaan en mijn gastmoeder weet niet of ze me mee wil nemen, ik weet ook niet of ik wel mee wil. Tsja, nu afwachten. Gelukkig ga ik de 29ste tot de 5de naar Cordoba met de organisatie. Hier heb ik erg veel zin in.

Verder heb ik de twee dagen dat ik in Rosario was de hele stad door gelopen (zweten!! Met minstens 30 graden), dat was erg leuk. Ook ben ik vorige week bij Karine, Mili en Mavi in Roldan gaan eten.

Dat is het voor nu!

Adios!!

  • 26 Januari 2014 - 20:38

    Leomont:

    Hoi Sanne,

    jammer dat het niet helemaal lukt met je gastgezinnen.
    Het is natuurlijk niet makkelijk zomaar mee te draaien in een bestaand gezinsleven. Het blijft geven en nemen. Ik begrijp heel goed dat je alles eruit wilt halen als je er een jaar zit. Ik hoop dat er een mooie oplossing komt en het is goed dat je voor jezelf weet dat je niet al terug wilt.

    Gelukkig ga je lekker een week met de organisatie leuke dingen doen volgende week.

    Hier rommelt het allemaal gewoon door.

    Leomont

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 14309

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: