Nieuw gastgezin :D - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Nieuw gastgezin :D - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Nieuw gastgezin :D

Blijf op de hoogte en volg Sanne

10 Februari 2014 | Argentinië, Roldán

Hola!!

Weer een enthousiast verhaal! Ik ben namelijk van gastgezin veranderd.
De dag nadat ik terug kwam uit Cordoba belde Graciela (coördinator) mij om te vertellen dat ze een gastgezin hebben gevonden. Dit gezin woont in Roldan, bestaat uit vader, moeder, twee zoons, twee dochters en ze hebben een empanaderia in Rosario, waar ik mee kan helpen. Zaterdag kon ik erheen.

Twee dagen later stond ik klaar om naar Roldan te gaan. Om half tien nam ik afscheid van Sol en ben ik met Graciela langs het werk van Alicia (andere gastmoeder) gegaan om afscheid te nemen. Het afscheid nemen ging goed, met Sol heb ik afgesproken een keer naar de bios te gaan en Alicia zei dat ik altijd langs kan komen. In Roldan stopten we bij een mooi huis en werden we hartelijk ontvangen door mijn nieuwe gastmoeder. We hebben mate gedronken en ontbeten met medialunas. Ook heb ik de twee dochters ontmoet en jongste zoon ontmoet. De zoon is 19 en de dochters beiden in de 20, allen wonen in Rosario en studeren daar, ze komen in het weekend thuis. Het huis is mooi, maar rommelig en een beetje armoedig, de tuin vind ik super mooi. Hij is vrij groot en erg groen. Ze hebben er zapallitos (soort courgette), membrilloboom en twee vijgenbomen. De moeder maakt veel dingen zelf en houdt van koken. Ook een van de dochters houdt van koken. Ze hebben een border collie die Olivia heet en een stuk of 5 kippen en drie kuikentjes.

Na kennis gemaakt te hebben en al van allerlei plannen gemaakt te hebben van wat we allemaal kunnen doen gingen we lunchen. De lunch bestond uit zelfgebakken patat met salade. Daarna hebben we gekaart met mijn gastmoeder, gastzus en een vriendin van haar en een ananastaart gebakken. Daarna avondeten, wat bestond uit pasta en daarna kwam de vriendin van mijn gastbroer. Zij is erg aardig en we hebben tot 2 uur, samen met mijn gastmoeder gepraat.

De volgende dag zouden mijn gastmoeder en ik 's ochtends gaan wandelen, maar het regende, dus gingen we niet. Ik ben toen weer verder gaan slapen en sliep per ongeluk tot 1 uur. Gelukkig vond mijn gastmoeder het niet erg. Als ontbijt/lunch aten we ananastaart die we gisteren hadden gemaakt en stokbrood met dulce de leche. Toen verveelde ik me en heeft mijn gastmoeder mij leren breien. Morgen gaan we dikker wol kopen om een muts te maken (die ga ik waarschijnlijk niet in Argentinië gebruiken). Mijn gastzus nodigde mij uit om mee te gaan naar haar vrienden. Daar hebben we gepraat, bier gedronken en truco gespeeld.

Tot nu toe heb ik het hier super naar mijn zin!
Morgen om 6 uur eruit om empanadas te maken!
Oja, vader woont in Rosario en komt in het weekend thuis, maar volgens mij gaan ze scheiden en komt hij niet meer.

Adios!

  • 10 Februari 2014 - 07:15

    Richard:

    Hoi Sanne,

    Dit klinkt goed! We hebben het er over gehad: doe al wat we besproken hebben (vooral praten!) en meer om in dit gezin je verblijf in Argentinië positief af te ronden! Als dat lukt, heb je iets geleerd waar je je leven lang plezier van hebt.

    Enne, 'bier gedronken'? Lekker?

    XX
    papa

  • 11 Februari 2014 - 20:14

    Hielkje:

    Hoi lieve Sanne,
    Weer veranderd van gastgezin en nu maar hopen dat je het hier wel naar je zin hebt.
    Overal vind je wat en laat je wat moet je maar onthouden.
    Ik merk wel aan je verhalen dat je het steeds leuker gaat vinden in Argentinië.
    Nu je de taal beter spreekt en begrijpt gaat het ook allemaal wat makkelijker en
    ga je het daar steeds leuker vinden.
    Je verhalen vind ik altijd weer leuk om te lezen en worden steeds positiever.
    Ik wens je nog een fijne tijd en veel plezier in je nieuwe gastgezin.
    Lieve groetjes van Hielkje.

  • 11 Februari 2014 - 23:39

    Leomont:

    Olaa,

    een voordeel van de wisselingen is dat je veel verschillende Argentijnse gezinslevens meemaakt enn je hebt een bredere indruk van het dagelijkse leven.

    Is heel wat anders dan op vakantie

    hopelijk gaat het nu beter voor je worden.

    Fijn dat je de afgelopen tijd meer van het land heb gezien. Lijkt me echt super allemaal.

    Leomont

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 14284

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: