Alles kapot - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Alles kapot - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Alles kapot

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 Maart 2014 | Argentinië, Roldán

Hola!

Hier alles goed! Ik ben druk aan het leren voor mijn biologie toets, ik wil namelijk een goed cijfer halen. Het Grieks gaat ook goed, het huiswerk wat we moesten maken begreep ik. Dit geld niet voor alle vakken vooral Lengua, Art en Projecto vind ik saai. Vandaag wilde ik wel naar school, maar het kon niet. Ik ben namelijk mijn sok kwijt. Toen ik de witte was gedaan had kwam ik er achter dat ik maar een sok gewassen had. De ander is nergens te vinden en op school zijn ze erg streng. Mijn gastmoeder zei, dat als Edwin (gastbroer) zijn stropdas vergat, dat ze hem dan weer naar huis sturen. Gisteren was het feriado (feestdag), ik weet niet eens welke, maar we hoefden niet naar school en alle winkels waren gesloten (dus ik kon geen sokken kopen).

Vrijdag heeft mijn klas en 5 naturales taarten en koekjes op school verkocht, dit deden ze om geld op te halen voor het eind feest. Ze hadden een stuk of 5 taarten en 30 zakjes met koekjes. De taarten waren binnen 5min. uitverkocht en de koekjes binnen 15.

Het zondag kwamen Jose (gastvader), Edwin, Wilfredo en Martina. Als lunch aten we kip, patat en salades en als avondeten (12 uur 's avonds) asado met patat en salade. Zondag is hier de dag om met familie asado te eten, en eigenlijk altijd als je met de familie eet, dan eet je iets van vlees met patat en salade.

Gisteren heb ik met mijn gastmoeder dulce de leche gemaakt. We gebruikten verse melk die mijn gastmoeder van een vriend, die boer is, kreeg. Na drie uur koken was de dulce de leche klaar, hij is echt super lekker!

Had ik al een keer verteld dat alles hier kapot gaat? De Calefon (voor warm water) is net gemaakt, maar nu doet de oven het niet. De mixer is al 4weken kapot, waardoor we alle wortels voor de salades met de hand moeten raspen (soms zit er een stukje vel in de salades), mijn licht, het licht in de kamer, het licht in de slaapkamer van mijn gastmoeder en het licht buiten deden het niet, de grasmaaier kan het gras niet meer maaien, een paar weken geleden moesten Debora en ik de auto duwen, anders startte hij niet, Olivia's halsband is kapot en er komen vast nog veel meer dingen. In Argentinië gooi je niks weg, nee, je laat het maken, om het vervolgens na 2 maanden weer te laten maken.

Oja er is ook geen internet. Ik hoop op school internet te hebben, of ik ga in een bar zitten.

Verder wordt ik helemaal gek van de steekvliegen! Ze zitten overal en ik kan niet buiten in een korte broek zitten en doe altijd sokken aan als ik op slippers loop. De hele dag heb ik jeuk!

Dat laatste klinkt misschien negatief, maar zo is het niet bedoeld, dat maakt Argentinië zoals het is en het is ook wel weer grappig, behalve de vliegen.

Chau!

  • 26 Maart 2014 - 23:49

    Richard:

    Hoi Sanne,

    Leuk om weer wat van je te horen! Je wordt al meer en meer Argentijns, ik kan niet altijd meer volgen wat je bedoelt, qua verhaal. Geeft niet, essentie is duidelijk. Mooi dat je het naar je zin hebt en prima dat je al deze ervaringen opdoet: dat helpt je, nu en straks, in het relativeren als eens iets niet helemaal zo loopt als zou moeten!

    Veel plezier en succes in de resterende maanden, ook qua (uitblijvende) reparaties!

    XX
    papa

  • 28 Maart 2014 - 13:01

    Beppe Tity:

    Hallo lieve Sanne,

    Leuk zo'n informatief verhaal. Een paar extra sokken is dus geen onnodige luxe. Volgens mij ben jij straks goed voorbereid op het studentenleven. De mankementen die je nu tegenkomt in dit huis, zul je straks ook vast weleens tegenkomen op een studentenkamer. En als je over een tijdje weer in Nederland bent, hutsel je vast de verschillende talen door elkaar en kunnen wij er geen touw aan vastknopen.

    Dag lieve schat.

    Xxx Beppe Tity

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 14318

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: