Being in a new world! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Being in a new world! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Being in a new world!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

15 Juli 2015 | Ecuador, Quito

Ik ben op mijn stage plaats! Tot nu toe is het heel erg wennen. Er zijn op dit moment 3 jongens. 2 uit de VS en 1 uit Duitsland. Nadja, het meisje van youtube in Bogotá kent de Duitse jongen, dus ik moest hem de groeten doen.
De dag dat ik aan kwam gingen Peter en ik naar de markt om fruit te kopen. We kochten sinaasappels, avocado's, ananassen, papaya's en ik kocht nog een Ecuadoriaans fruit dat op een papaya lijkt maar iets zuurder is. Toen we klaar waren kwam er een meisje naar mij toe. Ze vond mijn dreads helemaal geweldig! Ze wilde zelf ook dreads, maar dat vond haar moeder niet goed.
Toen ik terug van de markt was, was Matthias (de Duitse jongen) enorm veel sinaasappelsap aan het persen van sinaasappels die hij verderop had gevonden. Dit dronken we als avondeten :) .

De volgende dag om half 7 stond de taxi klaar om ons naar het land waar we zouden werken te brengen. Er kwam ook een engels koppel (Steven en Becky) mee, met een baby (bear) en een puppy (Kaleeshi) en 2 locale werkers. Met de taxi gingen we naar de rivier. Vandaar gingen we met een gemotoriseerde kano naar het land. De boottocht duurde ongeveer 15minuten en was prachtig. We voeren over een rivier tussen de beboste bergen.

Eenmaal aangekomen waren er nog meer werkers. Zij moesten een hek maken, van grote stammen en prikkeldraad. Ik moest met een machete (geen idee hoe je het schrijft, maar het is een groot mes) gras enzo kappen, zodat we er ontkiemde zaden konden planten. Daarna moest ik met een grote schoffel/bijl de aarde omploegen en de wortels er uit halen. Daar planten we durian zaadjes, en daar om heen moest ik een soort pinda plant neerleggen om ervoor te zorgen dat het gras niet terug zou komen. Het was echt super warm! Ik denk rond de 26 graden maar de zon was zo vel! Gelukkig waren de werkers aardig en nam ik af en toe een pauze en ging ik naar het engels koppel die boven op een berg in een hutje zouden slapen. Vooral daar was het gezellig, de vrouw is echt super aardig. En de hond en het kindje zijn ook erg leuk. Bear (kindje) eet bijna altijd rauw, wat echt super cool is en de hond eet veganistisch.
Als snack brachten de werkers bananen die ze van een boom hadden geplukt en als lunch hadden we heerlijke papaya, ananas en kleine bananen.

Om half 4 ging de kano weer, en namen we de taxi weer terug naar het huis. Het engelse koppel bleef, de nacht in het huisje op het land.

Het is hier echt zo anders, alle ideeën van de jongens, hun manier van leven. Maar ik heb het gevoel dat ik er aan wen, in een positieve manier.

  • 15 Juli 2015 - 17:09

    Beppe Tity:

    Hoi lieve Sanne,

    Fijn dat je goed bent gearriveerd. Natuurlijk moet je wennen, maar jou kennende komt dat vast en zeker goed. Wat heb je al een bijzondere ontmoetingen gehad tijdens je reis. En fijn voor je dat je dat Engelse koppel daar hebt. Zo kun je regelmatig een praatje maken en dat lijkt mij erg gezellig voor je.

    Lieve Sanne, ik denk aan je en kijk uit naar het volgende reisverslag.


    In dikke kus en tot hoors!


    beppe Tity

    Daaaaaaaag

  • 16 Juli 2015 - 07:17

    Richard:

    Hoi Sanne,

    Met de boot over de rivier door het oerwoud, dat is een wel heel bijzondere manier van naar je werk gaan! Wel vroeg opstaan, zeker?

    Enne, rauw voedsel etende baby's en veganistische honden, het moet niet veel gekker worden!

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 67
Totaal aantal bezoekers 14294

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: