2 dagen werken 5 dagen vrij - Reisverslag uit Gualaquiza, Ecuador van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu 2 dagen werken 5 dagen vrij - Reisverslag uit Gualaquiza, Ecuador van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

2 dagen werken 5 dagen vrij

Blijf op de hoogte en volg Sanne

17 Juli 2015 | Ecuador, Gualaquiza

Tot nu toe valt het werken heel erg mee. Als we werken is het wel zwaar, vooral door de hitte en omdat ik natuurlijk niet gewend ben zo hard te werken.
Woensdag gingen we weer naar het andere land. Dit keer hoefde ik minder te doen. Peter an Matthias gingen wandelen en ik bleef bij Becky en Bear. Toen ze terug waren gaf Peter mij de opdracht om cacao bladeren te zoeken en deze om de geplante boompjes neer te legen. Dit zorgt ervoor dat er geen onkruid groeit. Daarna hielden we pauze en aten we papaya die Matthias had gevonden. Peter en Matthias gingen weer wandelen en ik ging foto's van de omgeving maken. Ondertussen hielden de werkers pauze en 2 van hen vroegen of ik mee wilde. Ze gingen naar het strand om hun kip te eten. Het was gezellig en ik leerde veel over hen en de omgeving. Ze woonden bv. 10 jaar in de VS, illegaal! En toen werden ze weer terug gestuurd naar Ecuador.
Na de pauze moest ik weer met de machete gras hakken, gelukkig legde Franco (een van de werkers) uit hoe het moest, en daardoor ging het een stuk sneller.

Om half 4 ging de boot weer naar land, eenmaal daar moesten we lang wachten op de taxi. Maar dat maakte niet uit, want het was wel gezellig.

Donderdag en vandaag doe ik niet zo veel want, zoals de titel zegt 2 dagen werken 5 dagen vrij. Hopelijk gaan we volgende week meer dingen doen!

Oja nog wat general info:
- we gaan meestal rond 7 uur half 8 naar bed
- we eten de hele dag fruit en groenten, soms rijst of aardappels
- ik slaap op een kamer, maar die heeft bijna alleen maar ramen, dus dat heeft niet zo veel zin, maar het slaapt prima
- er is altijd iemand thuis, zodat er niks gestolen wordt
- er is alleen koud water, dus alleen koud douchen
- je moet je kleren met de hand wassen
- op dit moment zijn er 2 Amerikaanse jongens en 1 Duitse, mid augustus komen er 2 anderen
- overal zijn bergen, bomen en gras
- er zitten hier niet veel dieren, alleen insecten en slangen (nog niet gezien), maar de vlinders hier zijn super mooi.
- vlakbij ons land wordt goud gezocht

  • 17 Juli 2015 - 21:46

    Marja:

    Hé San,
    Het lijkt wel om de omgekeerde wereld, 2 dagen werken en dan weer 5 dagen vrij.
    Wat weer een fantastische ervaring om deze cultuur te mogen ontdekken. Enjoy!
    Liefs Mamma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 50
Totaal aantal bezoekers 14296

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: