Cuenca y Zapotillo - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Cuenca y Zapotillo - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Cuenca y Zapotillo

Blijf op de hoogte en volg Sanne

04 September 2015 | Ecuador, Cuenca

Dinsdag kwam er een nieuwe jongen naar Terra Frutis. Hij heet Jon en komt uit Florida. Hij is echt heel aardig en is helemaal into Buddha, meditatie en natural healing. Het is echt super interessant om met hem te praten

Zondag gingen Amira en ik naar Cuenca! Dit hadden we erg goed geregeld :p . Want vorige week zondag ontmoetten we een man op het strand en hij nodigde ons uit om een biertje te drinken. Maar hij is dus bijna elke zondag in El Tambo Viejo om zijn familie te bezoeken en gaat dan eind van de middag weer terug naar Cuenca. Ik had dus bedacht dat hij ons zondag wel een lift kom geven. Dus zondag gingen we opzoek naar hem, toen we met de buren aan het praatten waren, kwam hij aanrijden. Hij vond het geen probleem om ons te brengen :) en we spraken om 4 uur af. Amira en ik waren natuurlijk precies op tijd en Paúl kwam een half uur te laat. Toen we dachten dat we eindelijk gingen, gingen we eerst zijn broer en neef nog zoeken, zij moesten nog eten en Paúl kocht bier voor ons (Amira drinkt niet dus eigenlijk alleen voor mij, nog een vriend en hemzelf) hij kocht 4 halve liters en ik dronk maar de helft en zijn vriend ongeveer 1. Dus Paúl had 2.5 liters op. Ik vroeg of je hier dan nog mocht rijden, en hij zei dat dat geen probleem was, hmmm.... :-/. Nadat zijn broer en neef klaar waren met eten gingen we naar de sugar cane juice bar om sugar can juice te halen. En daarna gingen we naar Gualaquiza om nog eens van alles te halen (touw, schoenen, plastic, etc.) en daarna, eindelijk, 2 uur later, gingen we echt naar Cuenca. De rit was prima, maar op een gegeven moment werd het wel erg mistig, je kon nauwelijks 1 meter voor je kijken, en we reden midden door de bergen. Gelukkig ging alles goed! Om half 11 kwamen we aan in Cuenca. En de neef van Paúl bood ons een slaapplek aan. Hij woont in een studenten appartement en gaf ons zijn bed en hij sliep bij zijn broer. Dat was erg aardig en wij bespaarden weer meer geld.

De volgende ochtend om 7 uur gingen we op zoek naar een hostel, naar de markt en naar het busstation. Om 9 uur gingen de bus naar Incapirca. Een soort van Machu Picchu, maar minder indrukwekkend. Het was alsnog erg interessant, maar jammer genoeg regende het en was het koud. Verder die dag hebben we een beetje rond gelopen en gingen we naar de supermaxi. Voor avondeten gingen we naar een vegetarisch restaurant, alleen gaven ze ons daar niet genoeg eten :p , dus gingen we opzoek naar nog een restaurant om een bord te delen. De volgende dag gingen we naar de markt en daarna shoppen! Vooral rondkijken eigenlijk. Om 11 uur spraken we met Peter af, hij was in Cuenca om zijn visum te regelen. Hij legde mij uit wat ik in Zapotillo moest doen en gaf mij het geld voor de werkers.
Later die middag zou ik namelijk naar Zapotillo gaan om de kokosnoten te halen en Amira weer naar La Mana. Zapotillo was 12 uur in de bus. En om 4 uur 's nachts kwam ik aan. Ik had het nummer van Nestor (de buurman die de kokosnoten regelt), maar het is super duur om met mijn mobiel te bellen en mijn mobiel werkte ook niet. Ik wachtte tot 6 uur en ging opzoek naar iemand van wie ik zijn mobiel mocht lenen. Dit lukte niet echt, en er waren ook niet veel mensen zo vroeg. Maar toen zag ik de politie rijden en en ik mocht van een van de agenten zijn mobiel lenen. Lang verhaal kort, de politie bracht mij naar het huis van Nestor, want dit was nog 15 minuten rijden.
Met Nestor ging ik naar de kokosnoten plantage, waar de werkers al aan het plukken waren. Dat zag er erg gevaarlijk uit, de werkers klimmen in de bomen, zonder touw! Oja, Het klimaat in Zapotillo is compleet anders dan in Gualaquiza, het lijkt een beetje op een woestijn, veel zon en weinig regen.
Nadat alle kokosnoten geplukt en in de truck geladen waren, betaalde ik de werkers en gingen de driver en ik op weg naar Gualaquiza. In Loja pikten we Peter op en daarna nog 7 uur naar Gualaquiza. Eindelijk om 12 uur 's nachts kwamen we aan, maar toen moesten Peter en ik alle 1320 kokosnoten uitladen. Eerst 700 jonge kokosnoten, dus die moesten we ook nog eens tellen. En daarna laadden we de overige kokosnoten in Peters truck. Om 3 uur 's nachts waren we weer in Terra Frutis!

Zondag ga ik officieel reizen :) ! Het plan is om weer met Paúl naar Cuenca te gaan en van daar reis ik naar het noorden.
Tijdens het reizen blijf ik mijn blog bijhouden en als iemand geïnteresseerd is, hier zijn de plaatsen waar ik plan heen te gaan:
Ecuador:
Cuenca
Alausi
Riobamba
Baños
Tena
Quito
Mompiche
Mindo
Quito
Otavalo
Colombia:
Medellin
Cartagena
Santa Marta
Arrecifes
San Gil
Villa de Leyva
Bogotá
Salento
Bogotá

  • 04 September 2015 - 20:11

    Richard:

    Hoi Sanne,

    Zeker blijven schrijven, hoor! Ik ben erg benieuwd naar wat je in de komende weken (twee maanden!) nog gaat doen, tegenkomen en wie je gaat ontmoeten. Handige actie, om de politie te vragen. Ook in Ecuador is de politie je beste vriend!

    Heel veel reisplezier!

  • 06 September 2015 - 09:00

    Natasja:

    Hoi Sanne,

    Spannende ritjes en ervaringen! En volgens mij wordt niet anders de komende maanden ;-). Heerlijk dat je dit kunt doen tijdens je studententijd. Geniet ervan en blijf goed opletten!

    Enne, wat levert een kokosnoot op in de verkoop?

    Lieve groet,

    Natasja

  • 07 September 2015 - 16:55

    :

    hoooi!:)

    wat een avonturen allemaal, en wat een hoop kokosnoten! O:
    heel veel plezier met reizen, ben benieuwd naar al je verhalen ^^

    Groetjes uit Portugal!

    Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 14291

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: