Overstromingen overstromingen overstromingen! - Reisverslag uit Lima, Peru van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Overstromingen overstromingen overstromingen! - Reisverslag uit Lima, Peru van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Overstromingen overstromingen overstromingen!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

17 Maart 2017 | Peru, Lima

Deze link van het NOS legt deels uit wat er allemaal aan de hand is in Peru. http://nos.nl/artikel/2027777-noodtoestand-in-peru-na-overstromingen.html

Een groot deel van Peru is overstroomd en aan het overstromen. En niemand kan Lima in of uit omdat alle wegen rondom Lima zijn afgesloten. Deze week zou ik naar Piura om inspecties uit te voeren, maar alle inspecties zijn geannuleerd en het is niet mogelijk om met de bus naar Piura te gaan.

Gister zat heel Lima zonder water en vandaag zit een groot deel van de stad nog steeds zonder water. Ik weet niet precies waarom maar het heeft met de overstromingen te maken.
Ik zit trouwens wel in het veiligste gedeelte van Lima, ver van de rivier.

Verder gaat het leven in Lima gewoon door. Daniel is deze week op inspectie in Ecuador en daarom moet ik ´s ochtends weer met de bus. Wat rennen, zweten en soms bijna vallen is! Maar ik mag niet zeuren, ik kan binnen 30 minuten op mijn werk zijn, veel collegas doen er 1.5 uur over en staan minuten stil in het verkeer in de bus of auto of moeten met de metro die prop prop prop vol zit.

Ik werk nu in het certificerings gedeelte maar heb daar tot nu toe nog niet heel veel gedaan. Ik heb Daniel dinsdag en woensdag geholen en donderdag heb ik Alex geholpen met het analyseren van bonen en quinoa. Ik heb een qualiteis analyse uitgevoerd en dat doe je door 500g bonen of 100g quinoa te bekijken en alle quinoa of bonen die bv een andere soort kleur heeft of in aangevreten of waar insecten in zitten er uit te halen en te wegen en dan het % te berekenen. Dit vond ik best leuk werk en ik had iig het gevoel dat ik iemand aan het helpen was en niet aan het lastig vallen was met al mijn vragen.

Josep (collega) en ik hebben dinsdag gekookt, we hebben tallarines verdes gemaakt, eigenlijk een soort pasta pesto met spinazie. Erg lekker! Ik ben zo veel mogelijk Peruaanse gerechten aan het leren maken, want het eten is hier echt lekker! Verder heb ik maandag boterkoek gemaakt ( I know met echt boter :/ ) en uitgedeelt op het werk. Iedereen vond het echt super lekker!

Over 2 weken ga ik naar Iquitos, gister heb ik het vliegticket geboekt! Iquitos is een dorpje midden in de jungle van Peru, er gaan geen wegen heen. De enige manier om er te komen is door te vliegen of met de boot. De vliegtickets voor binnenlandse vluchten zijn helemaal niet duur. Tussen de 50 en 100 euro vlieg je het hele land door ( heen en terug vlucht).

Hopelijk gaat alles goed in NL. Jammer genoeg heb ik niet gestemd maar de PVDD heeft wel flink wat stemmen gewonnen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 14311

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: