Real Felipe en koningsdag - Reisverslag uit Lima, Peru van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Real Felipe en koningsdag - Reisverslag uit Lima, Peru van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Real Felipe en koningsdag

Blijf op de hoogte en volg Sanne

27 April 2017 | Peru, Lima

Hallo Iedereen,

Alweer even geleden dat ik een verslag schreef. De laatste x was ik net terug uit iquitos! en nu is het alweer eind april.

Qua werk is er niet heel veel bijzonders gebeurt, ik werk nog steeds elke dag in Lima en ben jammer genoeg niet weer op inspectie geweest. Het wordt mij wel steeds beloofd, dan wordt er gezegd dat ik volgende week op inspectie mag en dan is het een week later en dan wordt er weer hetzelfde gezegd, en zo gaat het steeds. Maar sinds deze week werk in in The Coca Cola Company en krijg ik erg goe uitleg. Eindelijk heb ik het gevoel dat ik echt wat leer, en dat mijn hulp wordt gewardeerd.

Wel vermaak ik mij erg goed na het werk. Dit weekend was er een Nederlandse fair en fietstocht. Ik had graag de fietstocht willen fietsen maar jammer genoeg waren alle fietsen al verhuurd. De fair was ook erg leuk met allemaal Nederlandse spelletjes. Sjoelen was toch wel de leukste! Ook was er zaklopen, blikgooien en nog een paar spelletjes. De mensen van het nederlandse cafe waren er ook en verkochten stroopwafels, boterkoek en POFFERTJES!! En een ander standje verkocht frietje met pindasaus, frikandel speciaal, kipsate en kroket. Josep was niet erg enthousiast over de kroket, maar de patat met satesaus was erg lekker en Juan (vriend van Amber) was helemaal dat hij frikandel kon eten!
Na de fair hebben we heerlijke falafel met hummus gegeten! Eens een x wat anders dan rijst en quinoa!


Een paar weken geleden ben ik met Joseph, Carla (collega) en haar vriend naar Real Felipe geweest. Dit is een ford dat is gebouwd om de Spanjaarden buiten te houden, er wordt gezegd dat het er nu spookt. In het ford was een kerker waar de mensen gevangen werden gehouden, ze waren zo op elkaar gepropt dat ze alleen konden staan en dus ook staand moesten slapen!

Vandaag is het koningsdag en gaan Joseph, Amber Juan en Denise (manager van Control Union) naar de Nederlandse ambassade. Daar is een formele Nederlandse receptie. Gelukkig heb ik mijn jurk meegenomen en mocht ik schoenen van Carla lenen!
Vrijdag ga ik naar Ecuador om daarna weer terug naar Perú te gaan zodat ik weer 3 maanden legaal in Peru kan blijven. Het is bedoeling dat ik Ekki (een vriend die ik in Ecuador heb ontmoet) daar ga ontmoeten en we maandag samen terug naar Lima gaan.

Ik hoop dat iedereen een fijne en gezellige koningsdag heeft gehad!

  • 28 April 2017 - 08:00

    Marja:

    Leuk Sanne! Een stukje Holland in Peru!
    Liefs Mama

  • 29 April 2017 - 10:49

    Natasja:

    Heerlijk die oud-Hollandse spelletjes. Leuke belevenis om in het buitenland voor zo'n gelegenheid naar de Nederlandse ambassade te mogen!

    Nog veel (werk)plezier daar!

    Wij hebben ook een leuke Koningsdag gehad. Een greep uit de activiteiten; voor de buis met oranje tompoucen (van de HEMA natuurlijk) naar Alex en Maxima gekeken, stukje vrijmarkt gehad, en de slagroom op de taart van die dag volgens Pax & Lune; langs de zijlijn meeluisteren bij Kingslandfestival in Stadspark. Was ook erg gaaf.

    Groetjes,
    Natasja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 14316

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: