Huancani, Canta, geanuleerde inspectie, mentor - Reisverslag uit Lima, Peru van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Huancani, Canta, geanuleerde inspectie, mentor - Reisverslag uit Lima, Peru van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Huancani, Canta, geanuleerde inspectie, mentor

Blijf op de hoogte en volg Sanne

23 Mei 2017 | Peru, Lima

Hallo Iedereen,

Weer een reisverslag!
Alles gaat hier wel zijn gangetje. Ik ben laatst met Joseph een paar dagen naar Huancani geweest. Huancani is een rustig dorpje in de bergen van Peru. Joseph zijn tante heeft daar een huisje dat leeg staat en Joseph had mij uitgenodigd om daar een paar dagen heen te gaan om de drukte van Lima te ontsnappen. En dat was gelukt! Huancani is een super rustig dorpje, met uitzicht op een besneeuwde berg. Een tante van Joseph woont daar en we werden uitgenodigd om bij haar te ontbijten en we zijn naar het graf van een familielid van Joseph geweest. Verder hebben we veel gekookt, zijn we naar Jauja (stadje) geweest waar we inkopen hebben gedaan en hebben we gewandeld. Een geslaagde paar dagen!

Vorig weekend ben ik Met Carla (collega), Arturo (vriend van Carla), Joseph, Amber en Juan naar Obrajillo geweest. Dit is een enorm mooie plek in de bergen waar je kunt kamperen. Amber en Juan waren er van vrijdag tot zaterdag en wij kwamen zaterdagochtend aan. Het was echt enorm gezellig. We hebben gewandeld door de bergen, lekker simpel gegeten en ´s avonds een kampvuur gemaakt. Zondag was het jammer genoeg alweer tijd om naar Lima te gaan.

Op het werk gaat het wel okee. Ik heb met de manager gepraat over mijn opdrachten die ik tot nu toe heb moeten uitvoeren (of eigenlijk het gebrek aan opdrachten) en hij heeft mij nu de leiding gegeven over een pilot van een nieuw systeem. Ik ben erg blij met de opdracht want ik mag nu mee op inspectie. Het idee was dat ik deze maandag al op inspectie zou gaan, deels was het geregeld en deels helemaal niet. Ik had nog helemaal geen uitleg gehad over het systeem en had ook nog niet echt een opdracht. Maar het vliegticket was wel al geboekt. Het idee was dat ik maandag zou vliegen en daarna nog 7 uur in de bus, dinsdag de pilot en dan dinsdagavond alweer terug met de bus en woensdag begin van de middag naar Lima. Dit was helemaal niet goed geregeld en vrijdag was echt enorm stressen omdat alleen ik zag dat dit niet goed geregeld was. De manager was er niet en er werd me beloofd dat het goed geregeld zou worden en dat de vlucht verplaatst werd en dat ik langer zou blijven, maar ik had er geen vertrouwen in.
Maandag was mijn vlucht nog niet verplaats, er was nog geen contact opgenomen met de cliente en op het vliegveld kreeg ik te horen dat ik eerst 175dollar moest betalen omdat ik buitenlander was, dat had ik natuurlijk niet. Ik belde Control Union en zij vertelden me dat ik niet langer op inspectie kon blijven. Voor mij was alles zo ongeorganiseerd dat ik zei dat het beter was de we de vlucht annuleren en dat ik een andere x op inspectie ga, als alles beter is geregeld. Gelukkig gingen ze akkoord. Maar wat een gedoe was het! Nu is het plan dat ik volgende week op inspectie ga, en dan de hele week en deze week heb ik de tijd om me goed voor te bereiden.

Gister kwam mijn mentor (Annemarie Westendorp) naar Lima. Het plan was om 1 juni af te spreken wanneer ze weer terug naar Nederland zou gaan en dus weer even in Lima was. Alleen gister en 1 juni zou ze in Peru zijn. We hadden dus 1 juni afgesproken, maar dan zou ik er dus hoogstwaarschijnlijk niet zijn doordat mijn inspectie was verplaatst. Ik besloot dus om gister langs haar hotel te gaan in de hoop dat ze er zou zijn. En precies toen ik aankwam kwam Annemarie ook aan. We hebben even kunnen praten onder het genot van een biertje ( ;P ). Ze is hier op vrijwillige basis en werkt voor een organisatie die kleine boeren en organisaties helpt te ontwikkelen. Ze vandaag in de ochtend gaat ze naar Huaraz en daar gaat ze lectures aan de boeren geven. Zo komt ze buiten haar werk op VHL, overal in de wereld. Ze vertelde dat ze laatste in Singapore was en volgensmij Bangladesh. Het was weer bijzonder om haar tegen te komen in Peru

Verder is het plan dat ik mijn minor (half jaar bij een andere universiteit studeren) als ik terug kom in Noorwegen ga doen. De minor heet ecology en conservation en Anneke gaat de minor ook doen. Weer een leuk vooruitzicht, maar er moeten nog wel een aantal dingen geregeld worden.

De tijd gaat snel! ik ben al bijna 4 maanden bezig met mijn stage. Volgende week op inspectie, over 2 weken komt papa en eind volgende maand ben ik klaar met mijn stage en heb ik de tijd om te reizen! Tot nu toe lijkt het erop dat ik richting Cusco ga. Amber en Juan gaan daar ook heen en de kans is groot dat Joseph en ik samen kunnen reizen!

Hopelijk gaat alles zijn gangetje in Nederland! Ik zag dat het mooie weer eraan komt. In Lima is het nu grootendeels van de week grijs.

  • 26 Mei 2017 - 20:02

    Natasja:

    He hallo,

    Wat gaan die maanden snel zeg! Word wel een beetje jaloers hoe jij je studentenleven kunt leven ;-)! Goed dat je keuzes maakt en wat leer je daar veel van!

    Hier de afgelopen en de komende dagen heerlijk weer! Morgen gaan we voor het eerst dit jaar weer eens de koude Piccardthofplas in. Daar heeft Pax zin in! Richard is druk bezig om zijn wandelschoenen voor Peru in te lopen en de kids zijn er ook steeds meer mee bezig dat hij er twee weken niet is.

    Geniet van je leventje daar!

    Lfs, Natasja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 1186
Totaal aantal bezoekers 14300

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: