Dulche de leche....... - Reisverslag uit Funes, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Dulche de leche....... - Reisverslag uit Funes, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Dulche de leche.......

Blijf op de hoogte en volg Sanne

17 Augustus 2013 | Argentinië, Funes

Gisteren had ik geschreven dat woensdag San Martin dag was. Dat blijkt dus vandaag te zijn. Woensdag hadden we het liedje geoefend en vandaag moesten we het echt zingen. Ook was op alle deuren een grote papieren roos in de kleuren van de Argentijnse vlag geplakt.

San Martin is een onafhankelijksstreider en beroemd in Argentinië.

School was verder niet bijzonder. Wiskunde is echt onmogelijk. Het lijkt denk ik op Nederlandse wiskunde B. Volgens mij klopt er niks van.

Mandaag ben ik trouwens vrij. Geen idee waarom, het schijnt weer een feestdag te zijn.

Gisteren was mijn vertaalster/vriendin niet op school. Ik vroeg haar vandaag waarom ze niet op school was, ze zei dat ze haar broertje moest helpen met huiswerk en daarom niet naar school ging. De klas was gisteren sowieso leeg. Dat kwam omdat we veel husiwerk hadden voor geschiedenis. Niemand had zin om dat te doen en daarom bleven ze maar thuis!

Ik moest vandaag naar de tandarts om mijn gebit te laten keuren. Het enige wat ik hoefde te doen was twee seconden mijn mond open te doen en dat was het! Daarna zijn Camila en ik een ijsje gaan halen. Het was echt het lekkerste ijsje ooit. De smaak natuurlijk, dulche de leche. Ik dacht ik neem wel twee bolletjes, met de nadruk op 'bolletjes'. Ze waren echt enorm, niet te verrgelijken met de Nederlands bolletjes.

Als dessert had Mariela nog iets bijzonders gemaakt. Ik ben de naam vergeten, maar het bestond uit heel veel ei en melk. Dat moest je in de magnetron doen en dan werd het een soort pudding. Daarover dulche de leche en het was echt super lekker!!

Ik ga later echt een winkel of bedrijf beginnen dat dulche de leche verkoopt. Zeker weten dat ik rijk word!!

Morgen is het de bedoeling dat ik met drie vriendinnen ga shoppen in Rosario. Het is nog niet helemaal zeker, want ik heb geen idee hoe ik daar ga komen.

Chau!!

  • 18 Augustus 2013 - 08:05

    Jaap:

    Hoi Sanne, zoals je weet ben ik gek op ijs. Leuk om te horen dat je zo geniet en fantaseert over rijk worden met verkoop van dulche de leche in Nederland. Veel plezier! Gr Jaap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 52
Totaal aantal bezoekers 14350

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: