Laatste reisverslag - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Laatste reisverslag - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Laatste reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 Juni 2014 | Argentinië, Roldán

Hola!!!

Dit is het laatste verslag dat ik over mijn uitwisseling schrijf. Ik ben nu in Salta en wacht op de bus naar Chili. Het reizen is geweldig!

Hier een stukje over hoe ik terug kijk op mijn uitwisseling (in het Spaans en Nederlands):

Ya mi intercambio esta por terminar! Quiero decir que aprendí muchísimas cosas! Aprendí entender una nueva cultura, la importancia de compartir todo y tomar mate con tu familia y amigos.
No aprendí solo español, también un poquito de portugués y mejoré mi ingles. Las cosas que yo pensé que eran rara, ahora son normal. Me acuerdo uno de mis primeros días acá, pensé que un colectivo no se puede andar con las puertas abiertas, o que yo nunca voy acostumbrar a cenar tan tarde.

Ahora puedo decir que yo se hacer dulce de leche, el dulce mas rico del mundo! Se hacer torta frita, sola cuando hay días de lluvia. Se servir mate, telar ponchos y manteles. Se jugar el truco y tomar terreré al lado del río. Se hablar Español con las palabras 'vos' y 'ustedes' y uso 'boludo' y 'quilombo'. Vi los gauchos con sus caballos, el tango de Buenos Aires y el Folklore de Cordoba. Vi las artesanías de Mendoza, Rosario, Buenos Aires y Capilla del Monte... Y al fin, conozco una parte de la historia Argentina.

Lo único que no puedo decir es, que conozco el sabor del asado que se comen todos los domingos.

Ahora voy de viaja al norte de Argentina, Chile, Bolivia y Peru. Espero que voy a aprender mas! Y vuelvo a Holanda como adulta.


Mijn uitwisselingsjaar in Argentinië is bijna afgelopen. Ik wil zeggen dat ik in dit jaar veel geleerd heb. Ik heb een heel nieuwe cultuur geleerd, hoe belangrijk het is om alles te delen en het drinken van mate met vrienden en familie. Ik heb niet alleen Spaans geleerd, ook een beetje Portugees en heb mijn Engels verbeterd. De dingen die ik raar vond, zijn nu normaal. Ik herinner me dat ik een van mijn eerste dagen in Argentinië dacht, 'de bus kan toch niet met de deuren open rijden!' en 'hoe raak ik ooit gewent aan het late avondeten?'.

Nu kan ik zeggen dat ik weet hoe je dulce de leche maakt, het lekkerste dat er is. Ik weet hoe je torta frita maakt, maar alleen wanneer het regent. Ik weet hoe je mate serveert en hoe je ponchos en kleden weeft. Ik weet hoe je 'truco' speelt en terreré drinkt aan de kant van de rivier en ik weet hoe je Argentijns-Spaans spreekt. Ik heb de gauchos met hun paarden gezien, de Tango van Buenos Aires en de Folklore van Cordoba. Ook de zelfgemaakte spullen die de Argentijnen in Mendoza, Rosario, Buenos Aires en Capilla del Monte verkopen heb ik gezien... En als laatste, ken ik nu ook een deel van de Argentijnse geschiedenis.

Nu ga ik op reis naar Noord-Argentinië, Chili, Bolivia en Peru. Ik verwacht nog veel meer te leren en als volwassene terug in Nederland te komen.





Mijn uitwisseling, was misschien niet de meest standaard en ook niet de gemakkelijkste, maar ik kijk er erg positief op terug. Ik heb zo veel geleerd en ook nu tijdens het reizen leer ik zo veel meer. Ik ben echt super blij dat ik de mogelijkheid heb gehad om een jaar in Argentinië te zijn! En ben nu klaar om te studeren en op mijzelf te wonen!

Tot snel iedereen!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 14365

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: