Voorbereiden - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Voorbereiden - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Voorbereiden

Blijf op de hoogte en volg Sanne

17 Mei 2014 | Argentinië, Roldán

Hola!

Hier weer een verslag vanuit Argentinië.

Zoals jullie weten, ga ik bijna op reis! Daar heb ik super veel zin in en ik wou dat het al zover was. Maar nog 28 dagen en dan is het zover. Ik heb net opgeschreven wat ik allemaal nog moet doen in die 28 dagen, en ik kom uit op 22 dingen + nog 4 lessen Spaans, wordt 26, elke dag iets.

Het einde van de uitwisseling, betekent ook het einde van mijn geld, en ik weet dat ik niet de enige ben die dat probleem heeft. Tijdens de reis van Iquazu merkte ik dat iedereen goed op moest letten, hoeveel ze te besteden hebben, incl. ik. Door reis naar Mendoza en Buenos Aires en daarna nog Iquazu, heb ik niet veel meer over en dan straks nog 1.5 maand reizen. In Nederland kom ik in ieder geval arm aan. Niet erg, want ik wil alle spullen die ik nodig heb om op kamers te wonen, bij de tweedehands winkel of op marktplaats kopen, tenminste geen standaard IKEA spul.

Laatst kwam er een priester in opleiding in de klas vertellen over het geloof (katholiek). Hij vertelde waarom hij geloofd en dat ze binnenkort een film gaan afspelen in de kerk. Het was niet echt interessant.

Er is een nieuw liedje, wat over de rio en Rosario gaat, erg mooi. Als je op youtube, 'parana entre sin golpear' in typt, dan vind je hem wel. Hij gaat zo: over de brug, daar is de stad, altijd voel je het, het water dat omhoog komt, het water dat gaat, het sluit zich aan in de parana, paranawe, rio de riosario, paranawe, moe van de stad, el rio de rosario, paranawe......
En zo herhaalt het zich

Verder zijn mijn gastmoeder en ik woensdag naar Rosario gegaan om de auto naar de garage te brengen. Daarna zijn we naar het treinstation gegaan om te vragen of ze nog treinkaartjes naar Tucuman (dichtbij Salta) hebben, deze zijn namelijk velen malen goedkoper dan met de bus. Maar ze hadden ze niet meer, we kwamen een maand van te voren, maar de conducteur vertelde ons dat de kaartjes binnen 3 dagen uitverkocht zijn. Dit omdat de kaartjes dus velen malen goedkoper zijn. Met de trein kost ong. €15 en met de bus €70, als je de aller goedkoopste zitplaats in de trein wilt, dan kost deze maar €3.50. Maar geen plek dus, en word ik gedwongen een kaartje voor de bus te kopen. Hier ga ik binnenkort meer over uitzoeken, ik las ergens dat als je deze bij het station koopt, ze je misschien korting geven, maar ik denk dat de kans klein is.
Ik heb nog een vlag van Argentinië in Rosario gekocht, hier laat ik dan iedereen zijn naam op schrijven.

Vandaag heb ik 's ochtends geholpen met het maken van de salades die mijn gastmoeder verkoopt, daarna heb ik met een soort hakmes de takken van bamboestelen afgekapt, want mijn gastmoeder wil een hek maken. Toen bood ik aan om facturas te kopen en gingen de twee buurmeisjes en Olivia mee om ze te kopen. Daar heb ik de buurmeisjes (jaar of 7) getrakteerd op een koekje met chocolade en dulce de leche en hebben we thuis facturas gegeten, samen met mijn gastmoeder en een vriendin van haar.

Nu zijn jullie weer up to date!

Chau!

  • 18 Mei 2014 - 08:59

    Natasja:

    Ha die Sanne,

    Ik ben weer up to date. Wat een belevenissen: leuke reisjes, ervaringen hoe dingen in het buitenland gaan en geldzorgen. Zoals ik het zie mooie ervaringen waardoor je een bredere kijk op de wereld hebt gekregen en hoe het is om dingen zelf te regelen. Fijn te lezen dat het klikt met je huidige gastgezin. Ga je ook nog de balans opmaken wat een jaar highschool/Argentinië jou persoonlijk heeft gebracht? Ben ik wel nieuwsgierig naar. Geniet van de laatste tijd daar.

    Lieve groet,
    Natasja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 14333

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: