Shoppen...? - Reisverslag uit Funes, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Shoppen...? - Reisverslag uit Funes, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Shoppen...?

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 Augustus 2013 | Argentinië, Funes

Vandaag ben ik met 4 vriendinnen naar Rosario geweest. Het was nog een heel gedoe. Uiteindelijk mocht ik van mijn gastmoeder, die vond het eigenlijk niet zo'n goed idee, en ben ik meegereden met Pipi en Ana. We zijn naar 'Alto Rosario' geweest, dat is een groot overdekt winkelcentrum in Rosario. Het was duidelijk te merken dat we in het deel van de stad waren dat fan is van Rosario Central, de voetbalclub. De kleuren van deze voetbalclub zijn geel en blauw, overal zag je geel en blauw. De bussen waren geel met blauw geverfd, de huizen, de lantaarnpalen en ga zo maar door.

Het winkelen is echt heel anders hier, eigenlijk niet zo leuk. Alle winkels in het winkelcentrum zijn duur, denk hierbij aan Calvin Klein en Ralph Lauren, veel te duur voor ons. Het enige wat we doen is lopen lopen en lopen. Wel 100 keer langs dezelfde winkel. Soms gaan we een winkel in en bekijken dingen, of we halen een ijsje en dat is het. Niemand koopt kleren of past dingen.
Het winkelen in Nederland vind ik toch leuker, ook omdat je buiten loopt.

Net toen we ergens gingen zitten zag ik een bekend gezicht! Het was Lotte, het Nederlandse meisje die ook op exchange in Argentinië is. Ook Lisa was er! Hoeveel toeval is dat! Ze wonen 60 kilometer verderop en ik kom ze tegen in Rosario bij de Starbucks! Het was super gezellig en fijn om Nederlands te praten.

Vanavond gaan we nog film kijken, boven, in onze eigen bioscoop!

Ik merkte net dat ik tijdens het schrijven van dit verslag dat ik de 'b' en de 'v' door elkaar haal. In het Spaans spreek je deze hetzelfde uit. Ook had ik volgensmij een half Spaanse droom. Hij was echt ingewikkeld en ik dacht de hele tijd 'hmmmm hoe zeg ik dat in het Spaans?'.

Adios!



  • 18 Augustus 2013 - 08:09

    Jaap:

    Hoi Sanne, weer een leuk verhaal om van te smullen. Ik heb op tv een keer een reportage gezien over die wijk waar alles in de kleuren van het voetbalteam is. Een goed teken dat je al half droomt in het Spaans. Adios Jaap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 59
Totaal aantal bezoekers 14359

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: