Verjaardagsfeestje - Reisverslag uit Funes, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Verjaardagsfeestje - Reisverslag uit Funes, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Verjaardagsfeestje

Blijf op de hoogte en volg Sanne

13 September 2013 | Argentinië, Funes

Hola,

Ik heb dappere pogingen gelezen m.b.t. Het vertalen van mijn verhaaltje. Het kwam in de buurt, maar foutloos was het zeker niet. Hier de (vrij letterlijke) vertaling:
Om te beginnen, de oude man vertrok met de hond naar het huis van Miriam. Daar leest de vrouw de krant en de kleine jongen maakt het eten. Dan komt het meisje met de staarten binnen, ze luistert muziek. Daarvoor kam het meisje uit school. Ondanks dat ze haar familie en de man zag zei ze geen 'hallo', maar ging naar haar slaapkamer. Dan zegt de meneer, ''ik ga werken' en hij vertrekt met de hond. Daarna gaan de vrouw en de blonde jongen eten.

Het ging hier vooral over de woorden dan, daarna, ondaks, daarvoor, om te beginnen. En ik moest voor dezelfde persoon meerdere woorden gebruiken zoals, de oude man en de meneer.


Vandaag ben ik naar school geweest, daarna ben ik met Jose, Mili, Luli, Karine en Fata naar de verjaardag van Quimey geweest. Dat was erg gezellig. We hebben voor haar gezongen en kregen taart, chips, sandwiches en alfajores te eten. Ik heb geleerd om sandwiches met kaas en chips te eten! Ik moet bekennen dat het lekker is!

Het plan is nog altijd dat ik zaterdag naar een ander gastgezin ga. Het is nog steeds niet bekend naar wie ik ga en mijn familie mag het ook nog niet weten. Ik vind het allemaal een beetje vreemd en vraag me af of wel echt zaterdag al kan gaan.

Ik heb foto's toegevoegd! Ik heb deze gemaakt toen ik op weg was naar Spaanse les. Die dag scheen de zon niet veel dus de foto's zijn iets minder mooi.

Vandaag regende het trouwens pijpenstelen en het onweerde ook!

Chau!!

  • 13 September 2013 - 10:27

    Natasja:

    Hallo!

    Gelukkig ook leuke en gezellige verhalen vanuit Argentinië. En ik zou qua temperatuur willen ruilen. Hier is het inmiddels frisjes.

    Wat bijzonder dat je op dit moment niet exact weet wat er zaterdag gaat gebeuren. Best wel weer spannend kan ik mij voorstellen. Ik hoop voor je dat het een leuk gezin is waar je je meer op je gemak voelt.

    Ik zit met Pax en Lune aan tafel en ik heb hen gevraagd of ze iets willen vertellen. Pax zei: "Zeg maar dat we zitten te kleien". Lune zegt (uiteraard) hetzelfde tegen je.. Lune doet nu alsof ze jou aan de telefoon heeft: "Hallo Sanne... ja..... in Argentinië met het vliegtuig... " We wachten nu op een telefoontje van het ziekenhuis. Pax had vannacht heel veel oorpijn. Dus misschien vandaag een retourtje UMCG.

    Oh ja, die Spaanse tekst zag er imposant uit. Wauw.

    Groetjes en hopelijk heb je een goed afscheid en een goed nieuw begin.

    Natasja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 55
Totaal aantal bezoekers 14385

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: