Kapotte bus! - Reisverslag uit Funes, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Kapotte bus! - Reisverslag uit Funes, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Kapotte bus!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

14 September 2013 | Argentinië, Funes

Hola,

Ik heb een tijdelijk gastgezin! Ik ga naar een klasgenootje! Ze woont in San Jeronimo en het Paloma. Morgen om 10 uur ga ik. Ik heb alles al ingepakt.

Ik kan tot de vakantie (eind november) blijven. Ik wil denk ik een maand blijven en dan naar een vast gezin. Dan heb ik nog even de tijd om mijn vaste gezin te leren kennen, voordat het vakantie is. Justine, een meisje bij mij op school, heeft ook aangeboden mij in huis te nemen. Ik hoop dat ik daar heen kan. Haar moeder is vegetariër en dat is toch wel bijzonder in Argentinië.

Verder heb ik vandaag Spaanse les gehad. Ik heb samen met Adriana een Spaanse brief voor mijn gezin geschreven. Ook heb ik nog chocola gekocht. 300g voor 40pesos, omgerekend €5.50. Erg duur, maar met chocola maak je Argentijnen blij!

Ik heb erg veel zin in morgen en ben benieuwd hoe mijn nieuwe familie is!

Hier komt mijn Spaanse brief:

Querida familia,

Muchas gracias por alomarme, siempre recordaré mis primeras semanes en Argentina. Yo aprendí mucho sobre Argentina y mucho Español. Hugo: Yo siempre recordaré cuando nosotros fuimos al campo y volamos en el avión. Me gustó cuando charmalos sobre animales y el mundo. Mariela: muchas gracias por cocinar me. Yo recordaré la tortilla y las milanesas de vegetales. Ana Belén: me gustó jugar a jedrez, rompecabezas y me encantó candy crush. Camila: gracias por caminar con migo a la parada del colectivo. Me encantaron tus chipás. Noelia: gracias por acompañar a comprar avena y el celular. Pero gracias sobre todo por ser tan amable con migo. Y gracias a todos por considerane dentro de su familia.

Ik ben benieuwd of iemand een poging doet!

Trouwens, helemaal vergeten! Vanochtend toen ik in de bus zat, vloog de achterkant van de bus er af! Echt super grappig! Ik heb een foto geplaatst! De busschauffeur reed gewoon door alsof er niks aan de hand was!

Adios!!

  • 14 September 2013 - 09:12

    Richard:

    Hoi Sanne,

    Fijn voor je dat je naar een ander gezin kunt. Je hebt een mooie en aardige brief geschreven, super! Ik ga 'm niet lopen vertalen, maar begrijp hier wel veel meer van dan van je eerdere tekst, die was echt moeilijk, zeg! Wel bijzonder hoe zo'n gezinswisseling, vanuit hier bezien, geregeld lijkt te worden. Ik hoop dat het vandaag ook écht doorgaat, dat je vertrek soepel verloopt (je huidige gezin weet het nu al, toch?) en dat je nieuwe gezin je brengt waar je behoefte aan hebt. Het lijkt dichter bij school, klopt dat? Loopafstand of nog steeds met de bus? Laat je snel je nieuwe adres weten?

    XX
    Papa

  • 14 September 2013 - 15:35

    Marja:

    Hé lieve San,

    Goeie akties!
    Fijn dat je klasgenoten zo aardig zijn en met je meedenken. Het blijft een avontuur daar in het verre Argentinië, ook in een nieuw gezin is het opnieuw ontdekken van gezinscultuur; omgangsnormen, eetgewoontes, sfeer, enz. Succes ermee!
    Wat heb je een mooie brief geschreven voor de familie, heel persoonlijk en goed dat je dat hebt gedaan.
    Ik ben heel benieuwd naar je weekend! Laat ons weten én zien (foto's!)
    Veel liefs, mamma ( lieve groetjes van Roos)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 53
Totaal aantal bezoekers 14368

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: