¡Vakantie! - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu ¡Vakantie! - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

¡Vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

22 November 2013 | Argentinië, Roldán

Hola!

Eindelijk vakantie!

Zondag ben ik bij Rosalia langs geweest om mate te drinken. Ik heb kennis gemaakt met haar ouders en pepe, de kleine labrador pup. Die pup is echt een schatje, alleen hij bijt de hele tijd. Na het mate drinken zijn we met Valentino (zoontje van Rosalia) naar het park geweest en hebben we gespeeld en een ijsje gegeten. ´s Avonds zijn we naar de pizzaria geweest, Valentino vind dat het leukste om te doen en vraagt elke dag of ze naar de ´pizzi´ gaan.

Dinsdag was mijn moeder jarig. Tijd om met de familie te skypen en het doosje dat ik opgestuurd had, uit te pakken. Er zaten allerlei argentijnse spullen in zoals, ddulce de leche, alfajores, koekjes met membrillo, een muntenzakje, een wierrook houder en een fotolijstje, de laatste drie hebben warda pampa (typisch argentijns). Ook zaten er spullen in om mate te maken. Volgensmij is het tot nu toe nog niet zo´n succes in Nederland. Mijn eerste mate vond ik ook niet lekker en ik verbrandde mijn tong, maar je went er aan en nu vind ik het super lekker.

Verder ben ik dinsdag met Franco naar het cementerio gefietst (begraaf plaats) Dat ligt net buiten de stad. Het was niet zo bijzonder, maar wel erg warm in de brandende zon.

Woensdag tijdens Spaanse les heb ik een afscheidsbrief voor mijn gastgezin geschreven.

En toen kwam donderdag. De laatste schooldag, al helemaal voor de 5de klassers. Zij kwamen verkleed op school en spoten met een soort schuim en gooiden papier snippers. Er was veel geschreeuw en lawaai en om eerlijk te zijn vond ik het niks. Iedereen rende door elkaar en schreeuwde en zong en aangezien ik er dan niks van begrijp, is dat erg lastig. Na school wachten de 5de klassers je op en gooien eieren, schuim, papiersnippers, meel en modder op je. Gelukkig hadden wij gym en hadden we ons eten meegenomen.
Na gym nodigde Mirena (klasgenoot) ons uit om met de hele klas bij haar te komen slapen. Die avond om 9 uur zijn Paloma en ik naar haar huis gegaan.Tsja, van slapen kwam niet veel. Wel van roddelen en elkaars haar stijlen. De volgende dag moesten we om 8 uur op school zijn en gingen we met de bus van half 8. Ik en 3 anderen hadden helemaal niet geslapen. We moesten naar een club om daar vervolgens ons geoefende dansje voor de hele school te dansen. Bijna alles ging goed en we hoorden dat het er mooi uit zag. Op de club moesten we tot kwart voor 1 blijven. In de brandende zon! Ik ben nu dus flink rood geworden.

Nu hebben we dus officieel vakantie en dag ga ik naar mijn nieuwe gastgezin.

Adios!


  • 23 November 2013 - 07:53

    Richard:

    Hoi Sanne,

    Nou, dat 'eindelijk' qua zomervakantie valt toch eigenlijk best mee? Zes maanden geleden had je ook nog zomervakantie, een extra lange, zelfs! Maar wel lekker, natuurlijk! Wat zijn je vakantieplannen? En eindigde dit jaar ook met een rapport? En hoe ging je presentatie over Nederland?

    Veel plezier!

    XX
    Papa

  • 23 November 2013 - 14:52

    Marja:

    Hé San,

    Je doosje met spullen was erg leuk! De mate, ja, daar moeten we nog wat aan wennen haha.
    Ik heb de lekkere alfajores aan Jenette gegeven, ze vond het geweldig lief dat je aan haar had gedacht.
    Je hebt weer leuke dingen beleefd. Ik ben benieuwd hoe je nieuwe gastgezin je bevalt, komt vast wel goed!
    Doei lieverd,
    Mamma xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 51
Totaal aantal bezoekers 14366

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: