Eten in Argentinië - Reisverslag uit Funes, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Eten in Argentinië - Reisverslag uit Funes, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Eten in Argentinië

Blijf op de hoogte en volg Sanne

10 Augustus 2013 | Argentinië, Funes

Deze twee dagen waren niet zo bijzonder. Ik ben naar school gegaan en heb het voor elkaar gekregen om niet in slaap te vallen. Vooral bij Latijn en Spaans moet ik mijn best doen om niet in slaap te vallen. Josephina helpt mij veel met het vertallen van de lessen, hierdoor krijg ik er toch nog iets van mee.

Bij aardrijkskunde en geschiedenis doe ik mijn best om de lessen te volgen. Aardrijkskunde gaat over de Europese Unie, en geschiedenis over de ontdekkingsreizigers die Argentinië ontdekten. Wist je dat de eerste ontdekkingsreizigers die naar Argentinië kwamen werden opgegeten door de bevolking!

Iedereen probeert nog steeds met mij te praten op school. Gelukkig zijn er een paar leerlingen die engels kunnen en die vertalen de vragen. Als dat niet het geval is, is het communiceren moeilijk. Uiteindelijk komen we er meestal wel uit.

Vandaag kwam mijn coördinator, Graziela, langs. Ik moet van haar naar Spaanse les nemen, wat ik zelf ook wil, en we hebben een nieuwe telefoon gekocht. De simkaart in mijn oude deed het niet. Het nummer zet ik hier nog neer.

Aan de eettijden moet ik nog wel wennen. Dit is wat de meeste argentijnen eten:

06:00 een glas melk
11:00 fruit of koekjes
2:30 warme maaltijd (hier meestal pasta met kaas)
5:30 mate of chocolademelk met koekjes
9:00 avondeteten (vaak aardappelen met veel vlees)

Tussen het ontbijt en de lunch heb ik echt trek!

Het eten is hier wel lekker. Dulche de leche is echt verslavend. Gisterenavond aten we tortilla (tortisja) die, op te veel zout na, erg lekker was. Ook raviolli gevuld met kaas met daarover heen room en kaas is heerlijk. Volgens mij gaan we morgen Paella (paelsja) en als ik het goed begrepen heb eten we er een hele vis bij.

Een paar dagen geleden vroeg ik Hugo of hij Christina Kirchner aardig vindt. Hij zij overduidelijk NEE. Ik hoor van veel mensen dat ze niet aardig is en geen goede president is. Volgens velen koopt ze haar stemmen. Volgend jaar zijn de verkiezingen, benieuwd wat daar uit komt.

Adios amigos!

  • 11 Augustus 2013 - 07:55

    Natasja:

    Hoi Sanne,

    Dat is zeker anders met die eettijden. Gaat je lichaam vast snel aan wennen. Het eten klinkt mij heerlijk in de oren, maar zijn volgens mij ook caloriebommetjes. Let je daar een beetje op? Alles met mate kom je een heel eind.

    Heel fijn dat iedereen zo wil helpen. En niet fijn dat je bijna in slaap valt. Gaat dat beter worden als je de taal beter kunt?

    Wat ik mij afvraag is in welke groep/ welk schooljaar je nu terecht bent gekomen? Zijn de klasgenoten van dezelfde leeftijd? En is het een soort havo of zit alles bij elkaar? Kortom: hoe zit het schoolsysteem in elkaar.

    Fijne dag met je nieuwe familie!

    Lieve groet,
    Natasja

    PS Hier nu om 8.00 uur een heel bijzondere situatie: ze slapen allemaal nog!!!

  • 11 Augustus 2013 - 16:12

    Sanne Van Rijn:

    Natasja: het zijn inderdaad caloriebommen. Dan is het maar goed dat ik geen vlees eet. Toch zijn de mensen hier niet echt dik. Terwijl ze alles met de auto doen en weinig tot niet sporten. Ik vraag me af hoe ze dat voor elkaar krijgen.

    Ik zit bij kinderen van 16 en 17 in de klas. Ongeveer wel mijn leeftijd. Het in slaapvallen komt doordat ik de lessen niet begrijp, dat gaat dus vast nog veranderen.

    Iedereen zit in een klas. Dus kinderen met een hoog en laag niveau.

    Jullie ook en fijne dag en hopelijk een rustige dexa-week!

    Groetjes,

    Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 14472

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: