Rosario - Reisverslag uit Funes, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Rosario - Reisverslag uit Funes, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Rosario

Blijf op de hoogte en volg Sanne

12 Augustus 2013 | Argentinië, Funes

Hola,

Vandaag was een mooi dag. Niet koud en de zon scheen de hele dag. We hebben buiten in de tuin gezeten. Daar ben ik er achter gekomen waarom mijn gastgezin zoveel honden heeft. 4 honden gebruikt Hugo voor de jacht, 1 is een waakhond en de 2 kleintjes zijn voor binnen.

Ik heb nog een poging gedaan om te leren voor het proefwerk scheikunde dat ik morgen heb, maar als ik het proefwerk moet maken wordt het geen voldoende.

Aan het eind van de middag zijn we naar Rosario gegaan. De weg erheen was weer erg bijzonder. Ik heb de rio parana gezien, de beroemde brug waar honderden mensen mate onder aan het drinken waren en ik zag een bord met verboden voor paard en kar. Eenmaal aangekomen, zijn we naar een groot overdekt winkelcentrum gegaan. Daarin was een grote supermarkt. Ik kreeg uitgelegd dat ik moest aanwijzen wat ik lekker vond en dat gingen we dan kopen. Het klinkt heel leuk, maar dat valt mee. Ik begreep niet echt waarvoor ik dat moest doen (later wordt het duidelijk).

Thuis zei Hugo dat als ik iets wilde koken, ik dat vooral moest doen. Hij zei dat ik gewend ben om anders te eten en op andere tijden, dus als ik iets wilde eten of maken, kan ik dat doen. Heel aardig bedoeld, ook omdat ik van koken houd, maar ik begrijp het niet helemaal. Ik ben hier om hun cultuur te leren en eten hoort daar ook bij. Ik ga morgen vragen wat hij er precies mee bedoelt.

Mijn kokoscake is best gelukt alleen je kunt niet bepalen hoeveel graden de oven is. Daardoor was de zijkant en bovenkant een beetje zwart en de binnenkant was nog niet echt gaar.

Vanaf morgen (voor jullie vandaag) krijg ik twee keer in de week Spaanse les. Ik hoop dat mijn Spaans dan snel beter wordt, want het communiceren blijft moeilijk.

Groetjes,

Sanne

  • 12 Augustus 2013 - 11:04

    Richard:

    Hé Sanne,

    Goed om het over het eten te hebben. Natuurlijk super dat je gezin met je mee denkt, maar als je duidelijk kunt maken (best lastig, want in het Spaans) dat je in Argentinië bent en dus zoveel mogelijk Argentijns wilt doen, ook qua eten, vinden ze dat vast positief. Voor hen zou het natuurlijk ook vreselijk wennen zijn om op z'n Nederlands, inclusief qua tijden, te moeten eten. Dan zouden ze om een uur of tien 's avonds vast knorren van de honger! Ik hoop dat Spaanse les je snel verder gaat helpen. Heb je al aan je gezin gevraagd waarom ze een buitenlandse student in huis wilden nemen?

    XX
    Papa

  • 12 Augustus 2013 - 12:52

    Marja:

    Ik denk dat het gastgezin het erg leuk zal vinden als jij eens voor ze kookt. Jij kunt namelijk erg lekker en goed koken (daarom mis ik je ook zo ;) ).
    Wel goed van je dat je je zo wilt aanpassen aan hun cultuur, daarom ben je er ook en alles went!
    Leuk om gisteren je huis via facetime te zien en kennis te maken met je gastmoeder en gastzusje. Ze lijken me erg aardig. Doe ze de groeten en een hele fijne dag en succes met je Spaanse les!
    Liefs mamma x

  • 12 Augustus 2013 - 13:55

    Beppe Tity:

    Hallo Sanne,

    Spaans gaat vast sneller dan het leren van het Fries, denk je ook niet?

    Liefs XXX

    Beppe Tity

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 14458

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: