Pato - Reisverslag uit Funes, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Pato - Reisverslag uit Funes, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Pato

Blijf op de hoogte en volg Sanne

22 Augustus 2013 | Argentinië, Funes

Hola!

De laatste tijd schrijf ik wat minder want er gebeuren niet ao veel bijzondere dingen.

Vandaag en gisteren school. Het wordt al minder saai, want is ga het beter begrijpen of ik let gewoon niet op en ga iets anders doen.

Onze huiswerk opdracht bij aardrijkskunde is, een mandela kleuren. Geweldige opdracht! Ik heb nog steeds mijn boeken niet, hopelijk krijg ik ze morgen!

Vrijdag ben ik uitgenodigd voor de verjaardag van Pipi. Wat ik ervan begreep was, dat we in een bar gaan eten en dat je dat zelf moet betalen. Hmmm... Wordt vast gezelig, hoewel wij het in Nederland niet zo vieren. Ik heb voor Pipi chocola gekochtomdat Jose zei dat dat goed is. De chocola is echt belachelijk duur hier. Een reep van 150g kost €4!!!!

En ik ga nog een keer beschrijven hoe vies het hier is! Net kwam ik de kamer met mijn kleren binnen en zag dat een van de honden tegen mijn tas aan had geplast! De honden worden nooit uitgelaten en doen hun behoeftes binnen!
Nog een voorbeeld: de afwas wordt niet met zeep afgewassen! Gewoon met lauw/warm water! Ook wast niemand ooit zijn handen!

Ik heb ook maar een geheime voorraad shampoo en tandpasta, dat is soms een paar dagen op!

Hugo zt nu in bad met muziek op te zingen! Echt super grappig!

Verder ben ik gisteren naar de dokter geweest voor een cardiogram, die heb ik nodig voor school. Vandaag ben ik naar Spaanse les geweest.

Net heb ik de manege opgezocht die Camila al eens had gebeld. Ze zei dat hij duur was (€100 in de maand) en verweg. Aangezien ik niks van niemand hoor over paardrijden of pilates, ga ik zelf maar opzoek. Volgens mij is die manege niet verweg, anders ga ik wel met de bus, gewoon in ons dorp/stad. En de prijs valt mee! Ze hebben allerlei cursussen, waaronder Pato (typ eens pato in op google en kijk wat je krijgt!). Dat is horseball en dat wil ik echt super graag doen. Per maand betaal je daar ong.€70 voor! Dat is niet goedkoop, maar het lijkt me zo super leuk! Ik hoop dus echt dat het kan!! Morgen ga ik het aan mijn familie vragen!

Besos!!

  • 22 Augustus 2013 - 08:13

    Richard:

    Hoi Sanne,

    Zo gaat dat dus klaarblijkelijk, de gewenning aan je nieuwe omgeving! Alles wordt wat minder nieuw en spannend en dus minder bijzonder. Gelukkig maar, anders zou je doodmoe blijven worden van alle nieuwe indrukken! Gaat het Spaans al beter? Begrijpen en spreken? Verder toch nog genoeg nieuwe dingen, zoals een Argentijns verjaardagsfeestje en dus misschien wel horseball spelen. Dat zou wel heel bijzonder zijn!

    En wat heeft een mandela met aardrijkskunde te maken, anders dan dat dat de eerste zwarte president van Zuid-Afrika was?

    Qua hygiëne is het maar goed dat Pax daar niet rond loopt, als ik het zo lees. Wen wat dat betreft maar niet teveel aan de Argentijnse gewoontes, anders krijg je daar nog last van in je studentenleven: wil niemand een kamer delen met jou en je zeven honden die nooit uitgelaten worden...

    XX
    papa

  • 24 Augustus 2013 - 18:23

    Jaap:

    Hoi Sanne, Leuk om je net even gezien en gesproken te hebben via skype. Je ziet er goed uit. Ik smul van je verhalen, altijd leuk om te lezen.
    Gr Jaap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 54
Totaal aantal bezoekers 14418

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: