Paardrijden...! - Reisverslag uit Funes, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Paardrijden...! - Reisverslag uit Funes, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Paardrijden...!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

01 September 2013 | Argentinië, Funes

Hola,

Vandaag eindelijk weer paardrijden! Toch was het iets anders dan ik had verwacht.

Ik zou tussen 9 en half 10 opgehaald worden door Graciela om vervolgens afgezet te worden bij busstop 19. Bij busstop 19 zou Miriam, de eigenaresse van de manege, wachten en mij naar de manege brengen. Half 10 werd 10 uur, maar we waren nog optijd. Miriam en ik wachtten nog op een andere instructrice en toen we compleet waren gingen we naar de manege.

Tsja... Manege...? Niet volgens Nederlandse standaards. Er waren geen stallen, de paarden liepen lekker in de tuin. Zadels...? Die hebben ze ook niet. Je zit op twee dekjes met een singel en een handvat. De hoofstellen leken 50 jaar oud. Voor €75 per maand verwacht je toch iets meer, maar ik kon paardrijden! Dat maakt alles goed. Ik mocht twee lessen meerijden en hoop dat ik dat altijd mag doen. De eerste les was voor beginners. Er reden 3 kinderen in, die twee keer eerder op een paard hadden gereden. Nou bakte ik er ook niet heel veel van zonder beugels en het rijden met een hand. Algauw kreeg ik beugels, die hadden ze gelukkig! Dit maakte het rijden veel beter! We hebben de hele les geslalomd. Ik mocht in draf. Ik kreeg trouwens meteen het moeilijkste paard, ze lachtten me allemaal uit. Als ik wilde draven schiet dat beest er vandoor en zonder beugels lig ik er dan bijna af!
De tweede les was voor kinderen die beter kunnen rijden. De zoon (14) van Miriam kwam ook rijden. Hij kon het erg goed, zonder stijgbeugels. Volgende les ga ik ook zonder stijgbeugels proberen. We gingen weer slalommen, maar dit keer mochten we ook galopperen. Dat was echt super leuk.
Je krijgt trouwens helemaal geen aanwijzingen. Ik krijg ook niet uitgelegd hoe ik moet sturen, je moet gewoon maar wat doen. Het was wel erg geslaagd en ik kijk uit naar volgende week!

Nog iets interessants. Op de terugweg zei de paardrij-instructrice dat ze wel naar Nederland wilde want de mensen waren daar aardig en doen wat ze willen. Ik zei dat ik de mensen in Argentinië juist aardig vind. Toen zei ze dat ik alleen de aardige mensen ontmoet, dat er achter de schermen vanalles gebeurt. Toen begon er iets te dagen bij mij. Ze had het over de presidente en de politiek. Ze zei dat mensen die niet werken en de politiek op een bepaalde manier helpen, veel geld krijgen. De hardwerkende mensen krijgen niks extra's. De politiek is oneerlijk en dat is in Nederland niet zo. Door. Het boek dat ik heb gelezen wist ik er een beetje over mee te praten. Toen ik de naam 'Christina Kirchner' zei, zeize meteen 'sjjjjj, don't saythat name here'. Toen ik deze naam al een keer eerder, thuis, liet vallen, zeiden ze precies hetzelfde!! Niemand mag haar, maar toch is ze president. Ze doet of iets heel goed of iets vreselijk fout!

Verder heb ik vandaag niks bijzonders gedaan. Alleen geskyped met familie en muziek geluisterd. Ik was namelijk 'alleen' thuis. Camila en Noeila en hun vriendjes waren er, maar die heb ik niet gezien.

Trouwens wel grappig. Mijn vader was iets aan het uitleggen op skype.
Ik: 'aaahhh SI'! I.p.v. 'Ahhh ja'!

Ik heb een foto geplaats van vriendinnen en mij bij de bios en twee van de straat waar ik aan woon.

Nos vemos

  • 02 September 2013 - 17:05

    Pake Piet:

    Hoi Sanne

    Je moet je in Argentinië niet alleen staande houden, maar ook nog zittende.
    Paardrijden zonder zadel op een paard dat kan sprinten, doe ik je niet na, ondanks mijn ervaring met het zitten op een ‘Belg’.
    Je moet je in Argentinië niet alleen staande houden, maar ook nog zittende.
    Paardrijden zonder zadel op een paard dat kan sprinten, doe ik je niet na, ondanks mijn ervaring met het ‘zitten’ op een ‘Belg’.

    Geen instructies krijgen, dus leren via trial and error, is ook niet niks.
    Denk maar aan het spreekwoord: al doende leert men.
    Je begint, geloof ik, ook al in het Spaans te denken. Bovendien word je politieke denken ook nog eens geactiveerd.

    Beppe Tity en ik zitten momenteel op een camping in de buurt van Berlijn. We zitten in een gebied dat voorheen bij Oost-Duitsland hoorde. Sporen van dat verleden zijn zichtbaar in b.v. de huizenbouw. Wij gaan een aantal dagen door Berlijn wandelen en fietsen. Er is o.a. een fietstocht langs de voormalige muur. Waar de e-bike wel niet goed voor is.

    Ik wens je een heel leerzame en plezierige tijd in Argentinië. Het zal niet vanzelf gaan, maar het ....gaaaaat ......vast en zeker, want jij bent Sanne. Een meid die uiteindelijk de regie in eigen hand neemt. Goed zo.

    Wij horen weer van elkaar.

    Lieve groet

    pake Piet

  • 03 September 2013 - 21:43

    Leomont:

    Leuk hoor, een beetje rodeo rijden.
    In Amerika doen ze zo wedstrijden op paarden zonder zadel. Zo lang mogelijk blijven zitten.
    Kun je beroemd worden.

    Die Kirchner had die functie van haar (overleden) man overgenomen met grote meerderheid. Schijnen nu wel veel demonstratie tegen haar beleid te zijn.
    Ze stond in 2011 op 16 als meest invloedrijke vrouw ter wereld en vorig jaar 26. Gaat wat bergafwaarts.
    Inflatie is hoogste (meer dan 10%) van zuid amerika dus daar zijn de mensen niet zo blij mee. Alles wordt super duur. Dan mopperen de mensen wel he.

    Ze schijnt wel populair onder de jongeren te zijn geloof ik.

    Leomont

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 59
Totaal aantal bezoekers 14441

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: