Bijles - Reisverslag uit Funes, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Bijles - Reisverslag uit Funes, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Bijles

Blijf op de hoogte en volg Sanne

09 September 2013 | Argentinië, Funes

Hola,

Allereerst wil ik een fout van gisteren verbeteren. 'Flam' blijkt namelijk 'flan' te zijn. Ik hem vandaag afgemaakt. Vanavond gaan we hem proeven, ik hoop dat hij gelukt is!

Verder heb ik informatie gekregen over het veranderen van mijn gastgezin. Graciela heeft volgens mij Mariela gebeld en uitgelegd dat ik me niet op mijn gemak voel in het gastgezin en het beter zou zijn dat ik verander. Ik kreeg niet helemaal duidelijk of ze dit al had gezegd of dat ze dat nog gaat doen. In ieder geval is het de bedoeling dat ik dit weekend verander! Waarschijnlijk niet naar mijn vaste gastgezin, maar naar een tijdelijk gastgezin. Een grote kans is dat dit iemand is bij mij uit de klas. Marco zei dat de moeder van Mili en Karine me misschien wel tijdelijk in huis wil. Het lijkt me erg gezellig! Ik ben blij dat er eindelijk actie ondernomen wordt. Ik heb aangegeven dat ik nog wel graag een gesprek met Mariela, Hugo, Graciela en Marco wil. Dit lijkt me toch nodig om verwarring te voorkomen. Ik hoop dat dit ook daadwerkelijk gebeurd aangezien ik meerdere keren heb aangegeven dat ik een gezamelijk gesprek wil, maar dat gebeurt steeds niet.

Vandaag ben ik naar bijles geweest. Dit, omdat Jose ook ging en ik me thuis niet wilde vervelen. Ik ben naar bijles aardrijkskunde geweest en had de euro's mee die ik nog had. Mijn lerares vond het erg interessant. Dollars zijn in Argentinië trouwens erg gewild. Mijn lerares zei dat, en ook dat ik ze goed moest bewaren (ik had ook nog dollars). In het boek dat ik heb gelezen stond ook iets over dollars. Ik begreep het niet helemaal, maar volgens mij hebben alle rijke mensen hier hun geld in dollars op de bank.

Gisteren was er een eclipse met Venus en de maan. Dat was wat ik er uit op kon maken. En mijn gastvader staat met Messi op de foto! Messi was op het vliegveld toen hij werkte, ik voeg een foto toen.

Verder ben ik er achter gekomen dat je Aruba met een 'u' schrijft, maar deze uitspreekt als 'oe'. Net als in het Spaans. En 'aceite' betkend olie. Dus 'aceite balsamico' is balsamico olie. Tsja.... Deze dingen zijn mij nog nooit opgevallen.

Adios!!

  • 10 September 2013 - 00:02

    Richard:

    Hoi Sanne,

    Jammer dat het aangaan van een gesprek met je gezin zo moeizaam verloopt! Wel goed dat je er op aandringt! Lijkt me sowieso goed, wat de uitkomst ook is. En prettig voor jou dat er mogelijk zo snel al een ander, zij het tijdelijk, gezin kan zijn. Nog maar even afwachten of het ook echt zo snel gebeurt... Woont Mili ook in Funes?

    Wat die dollars betreft, die heeft iedereen in Argentinië liever, omdat die niet steeds maar minder waard worden, zoals wel met de pesos gebeurt. Dat is nou inflatie. Daar lees je in de economieboeken vast wel eens over, maar nu kun je waarschijnlijk echt merken dat alles steeds maar duurder wordt, in pesos uitgedrukt, dan. Tegelijkertijd zul je, als het goed is, merken dat je voor hetzelfde bedrag aan euro's steeds meer pesos krijgt. Een peso wordt dus steeds minder waard en om die reden willen rijke mensen liever niet al te veel pesos hebben. Dan worden ze immers toch steeds minder rijk. Een luxeprobleem, natuurlijk, maar als je rijk bent, wil je dat ook graag blijven!

    XX
    papa

  • 10 September 2013 - 00:08

    Sanne Van Rijn:

    Hoi pap,

    Snelle reactie! Inderdaad had ik gemerkt dat mijn euro's steeds een ander bedrag in pesos waard zijn. Ik pin namelijk vaak 1000 pesos en dat is steeds rond de €140 euro. Ik ga een foto plaatsen van mijn ing rekening, dan kun je het zien.

    Mili en Karine wonen en Roldan. Het enige probleem is mijn Spaanse lessen. Ik vind de lerares super aardig en ga proberen bij haar te blijven. Waarschijnlijk moet ik, als ik in Roldan zit, met de bus. Ik hoop dat dat niet te veel kost.

    Xxxxxx

  • 10 September 2013 - 07:17

    Marja:

    Goeie akties San!
    Maar euh..., je wist toch wel dat je je geboorteland Aruba met een u schrijft en uitspreekt als een 'oe'?

    Liefs mamma
    X

  • 10 September 2013 - 10:25

    Richard:

    Messi speelt woensdag met het Argentijnse nationale team in en tegen Paraguay. Ze kunnen de winstpunten goed gebruiken, het gaat om WK-kwalificatie. Iedereen zal dus wel kijken en bij winst blijft het vast nog heel lang gezellig! Bij verlies niet...

  • 10 September 2013 - 19:21

    Leomont:

    Hoila,

    Ik las vandaag dat Messi autistisch is!
    Gezegd door Romario. Zal wel groot nieuws zijn daar.
    Hier is het herfst.
    De regen komt met bakken uit de hemel hier. It's bucketing zeggen ze in Engeland.

    Ja, het is wel verstandig je bijles Spaans te houden als je gaat verhuizen. Wel handig vak denk ik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 49
Totaal aantal bezoekers 14454

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: