Verjaardag Santi - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Verjaardag Santi - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Verjaardag Santi

Blijf op de hoogte en volg Sanne

07 Oktober 2013 | Argentinië, Roldán

Hola!

Het is weer hoog tijd voor een verslag.
Zaterdag ben ik uiteindelijk niet uit geweest. Hier had ik helemaal geen probleem mee want het uitgaan begint om 2 uur ´s nachts en eindigt om 8 uur de volgende ochtend! Veel te lang en laat voor mij!

Zondag ben ik naar de eerste verjaardag van Santino geweest. Hij is het zoontje van de tante. Wat eten betreft, gaat het op verjaardagen anders dan in Nederland. Eerst worden er zoutjes en chips op tafel gezet, daarna komt en pizza en empanadas, daarna voor kinderen een piñata en als laatste de taart. De taart van Santi was super groot en omdat iedereen al veel gegeten had, bleef er veel over. Dit gebeurt altijd op verjaardagen, werd mij verteld. Vandaag is de verjaardag van de tante (de moeder van Santi) en dus eten we de taart dan verder.

Gisteravond ben ik naar Carcaraña geweest met Franco (neefje) en de tante. De tante danst folklore en moest optreden. Franco, een vriend van hem en ik gingen eerst een rondje om en doordat we dat deden hebben we het optreden gemist! Echt heel jammer, want ik wilde het graag zien. Volgens mij treed ze nog wel een keer op, dus dan kan ik het hopelijk zien.

Verder is doet mijn pinpas het niet meer!!!!!!!!!!!!!!!! Dit is echt een enorm probleem! Ik heb nu geld van gastouders geleend, maar dat is niet de oplossing. Ik denk dat het probleem ligt bij het feit dat ik nu 18 ben. Ik heb op internet mijn rekening omgezet naar een studenten rekening en ga woensdag kijken of mijn pas het doet. In San Jeronimo kan ik namelijk niet pinnen, want mijn pas werkt niet bij die automaat.


En ik heb foto´s geplaatst. Woensdag komen er waarschijnlijk meer. Als jullie ergens een foto van willen zien, vraag het!!

Chau!!

  • 07 Oktober 2013 - 22:43

    Richard:

    Hoi Sanne,

    Je hebt het station dus toch gevonden! Zijn de foto's genomen in San Jeronimo of in Funes? En weet je ook waar het spoor destijds voor gebruikt werd, vracht of personen of beide? En van waar naar waar?

    Ik zag dat de zomer bij jullie nu echt begonnen is. Lekker! Wordt vast nog veel warmer...

    XX
    Papa

  • 08 Oktober 2013 - 03:23

    Sanne Van Rijn:

    papa:

    Het station in San Jeronimo is niet moeilijk te vinden. Daar loop ik twee keer per dag doorheen. In Funes weet ik niet waar het is. Ik weet alleen dat het spoor nu gebruikt wordt voor vracht, vooral mais, soja en olie. De trein gaat echt super langzaam, joggend houd je hem bij. De trein gaat van Rosario naar Cordoba. Ik had bedacht dat ik wel mee kan liften naar Cordoba!! Als ik hier echt zou wonen zou ik dat een keer doen!

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 52
Totaal aantal bezoekers 14428

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: