Meer info over Argentinië - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Meer info over Argentinië - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Meer info over Argentinië

Blijf op de hoogte en volg Sanne

12 Oktober 2013 | Argentinië, Roldán

Hola familia y amigos!

Vannacht om half 2 ben ik met Paloma naar de verjaardag van een vriendin geweest. Het was opzich gezellig, maar ik ben niet ze van het drinken en dansen, al helemaal niet op cumbia. Ik vind het echt geen leuke muziek en op feestjes wordt dat de hele nacht gedraaid. Toen er een pop liedje kwam was er niet niemand op de dansvloer, terwijl ik toen juist wilde. Ik vroeg aan een vriendin of ze deze muziek niet leuk vond en ze zei nee. Ik ben tot 3 uur gebleven omdat ik de volgende dag Spaanse les heb. Ik vind die Spaanse les op zaterdag wel een goed excuus om korter te blijven (op saaie feestjes).

Ondertussen heb ik een paar dingen bedacht. Ik wil graag nog een reis maken ergens in Zuid-Amerika en ben vandaag naar een cruisebureau geweest. Deze man was erg behulpzaam, maar jammer genoeg kon hij mij niet aan een cruise helpen. Doordat alles hier zo ver uit elkaar ligt zijn de cruises lang en dus duur. Erg jammer, want er was een mooie naar Brazilië, voor 1000 euro. De man heeft me wel aan een ander adres geholpen, voor groepsreizen met een bus. Hier ga ik woensdag heen.

Verder heb ik bedacht dat ik na de vakantie naar de koksschool wil. Ik heb mij local rep, gemailed en ze gaat het voor mij uitzoeken. Ik hoop heel erg dat dit mogelijk is, want dat lijkt me super leuk!

Hier nog wat info over Argentinië:
- Vooral jongeren hebben veel piercings en tattoos. In mijn klas zijn er sowieso 4 die een tattoo hebben. Bijna de helft heeft een neuspiercing en veel hebben meer dan 2 gaatjes in hun oren. Ik ben ook twee keer bijna overgehaald om een piercing te nemen, maar in Nederland wordt dat al gauw als ordinair gezien.
- Het weer is hier nu benauwd
- Paarden staan hier overal. Bijvoorbeeld op plekken waar nog huizen gebouwd worden. Ze staan vast aan een touw met een pin in de grond. ´s Ochtends zie je in San jeronimo paard en wagen. Echt super leuk om te zien. Het ziet er wel armoedig uit, maar toch bijzonder.
- Bijna iedereen heeft hier een brommer. Het fietst hier moeilijk en daarom doen mensen de boodschappen op de brommer.
- In San Jeronimo is geen supermarkt. We gaan hier naar de Verdulera, Carnicera, Pescadera en Kiosco.
- Bij de lunch en het dinner wordt altijd wit stokbrood gegeten. Soms eten we 3 soorten koolhydraten, zoals brood, aardappelen en puree.
- Gisteren hebben alle openbare scholen (wij dus niet, Carmela wel) een laptop van Christina gekregen. Zou dit iets te maken hebben met de verkiezingen...?¿?¿
- Alle klerenwinkels zijn heel rommelig. Van elk soort kledingstuk is er 1 en alle kleren zijn hoog opgestapeld. Hiet ziet er daardoor goedkoop uit, maar dat is het niet.
- Biefstuk is echt Argentijns, maar wordt eigenlijk nooit gegeten. Hier eten ze veel milanesas, dat zijn een soort snitzels. Ik eet dan een Milanesa de soja met gesmolten kaas er op.
- Er zijn heel veel verschillende soort alfajores. De duurste en minst lekkerste zijn die van Milka en Oreo. De goedkoopsten zijn Triple en Guatemala, deze zijn ook het lekkerste. 1 Alfajor kost zo´n 50 a 60 cent, even duur als een Mars dus. Hier zijn helemaal geen Marsen en Twixen, maar dus alleen alfajores.
- Iedereen drinkt de hele dag door cola, ik alleen als ik een feestje heb.
- Het is heel grappig als iemand een engels liedje zingt. De tekst klopt helemaal niet!

Ik heb nog meer foto´s toegevoegd, een paar dagen geleden al. Een is van Flavio, een mooie straathond die vlakbij de school leeft. Zoals ik al eerder heb geschreven, kun je de honden hier aaien en de meesten hebben een goed leven op de straat.

Adios!!

  • 12 Oktober 2013 - 20:47

    Carmen:

    Hoi Sanne,

    Ben benieuwd wat je mama zou zeggen als je met een piercing thuis zou komen............dat zoveel jongeren een piercing hebben...........en nog wel een neuspiercing....jak.....Maar een piercing kan je er wel weer uit halen als je die zat bent. Een tattoo is voor altijd.

    Morgen gaan wij naar Drachten voor de verjaardag van pake Piet. Leomont gaat het eerste stuk met de racefiets en wij pikken hem dan ergens op en rijden dan verder naar Drachten. ik ben benieuwd, hij is echt fanatiek!!!

    Merle had vorige week voor de derde keer luizen!!!! Pppppffffff. Haast geen doorkomen aan met dat dikke haar van dat kind!!! Sam had het voor de eerste keer en was heel blij!!??!! Heb ik eindelijk ook een keer luis mam!!! Ik heb er zo lang op gewacht.......

    Dikke kus van ons


    Lieve groet Carmen

  • 12 Oktober 2013 - 20:59

    Sanne Van Rijn:

    Hallo Carmen,

    Ik ben nu wel aan al die piercings gewend. En als ik hier echt zou wonen zou ik er ook een nemen. Maar in Nederland kan dat niet en ik denk dat je dat gaatje altijd blijft zien. Tattoos vind ik wel lelijk. Ook zie je veel mensen op tv ermee, dat is in Nederland ook niet zo.

    Wauw hoeveel kilometer gaat Leomont fietsen? Het klinkt inderdaad fanatiek. En dat Sam blij is met luizen...! Bijzonder!

    Beppe Tity heeft een verassing gemaakt voor Sam en Merle. Het is echt Argentijns en ik hoop dat ze het lekker vinden. Ik ben er aan verslaafd! Misschien weet je nu al wat het is (of beppe Tity heeft het al verteld)

    Groetjes aan iedereen!!

  • 12 Oktober 2013 - 21:40

    Richard:

    Hoi Sanne, leuk om zo'n lang verhaal te lezen! Neem ook eens foto van alfajor, kan me er nu niets bij voorstellen. Leuke plannen, reizen, koksschool! Ik vandaag met omie in Bonn, weer aan de rivier geweest. Dene & Elena trouwden, was internationale boel, want natuurlijk Nederlandse gasten, maar haar moeder is Duits en haar vader Chileens. Er kwam dus ook veel Duits en Engels voorbij en zelfs wat Spaans! O ja, ik vind het niet erg dat je niet van drinken houdt!

    Veel plezier en blijf schrijven en fotograferen!

    XX
    Papa

  • 13 Oktober 2013 - 21:19

    Carmen:

    De dulche de leche vonden de kids heeeeeeeeeeeeeeeerlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    We hebben zelfs een potje meegekregen naar huis......Merle, Sam en Roos zaten alledrie met een lepeltje in het potje!!!! Ik vond het zelf ook lekker!!! Wel megazoet......
    Dit kennen we niet in Nederland.................misschien ligt hier een taak voor jou...


    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 52
Totaal aantal bezoekers 14464

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: