Wijn - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Wijn - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Wijn

Blijf op de hoogte en volg Sanne

24 Oktober 2013 | Argentinië, Roldán

Hola!!!

Weer een paar dagen geleden dat ik heb geschreven. Zondag heb ik bij de tante, neefje en opa en oma gegeten. Ze wonen naast ons en hadden mij uitgenodigd. We aten empanadas met kaas en pizza. De empanadas heb ik lekkerder gegeten, maar ze waren eetbaar. Ook heb ik daar mijn eerste glas Argentijnse wijn gedronken. Wat is dat sterk spul! Het was wel lekker, maar ik ben er zeker van dat ik geen alcoholist word.
Maandag kwam Fiorella (mijn beste vriendin hier, ze is een vriendin van Carmela en zit bij haar op school). Ze nodigde mij uit om bij haar nicht te komen eten. Daar aten we pasta met creme en kaas. Erg lekker maar beide dagen geen groente.

Dinsdag ging ik wandelen. In eerste instantie alleen. Maar ik kwam Fiorella en haar nicht tegen, ze gingen folders lopen en ik ging mee. Als je door het dorp loopt kom je echt veel bekenden tegen. En hier zeggen ze niet alleen hoi. Als je iemand tegen komt dan ga je naar diegene toe geeft hem/haar een kus op de wang, vraagt hoe het gaat en praat nog even verder. Ik kwam de tante tegen, een paar mensen van school en twee van pilates.
Fiorella heeft mij uitgenodigd voor haar diploma uitreiking. Het kost 30euro om daar naartoe te gaan! Maar ik ga wel. We gaan daar eten en daarna is er een feestje. Ik heb Fiorella en haar nicht gevraagd of ze naar de Dakar rally willen, en dat willen ze!
15 November ga ik met Fiorella en haar ouders naar een markt in Rosario. Daar zijn stands van heel veel landen. Ze zeggen dat Nederland daar ook bij is. Ik ben dus erg benieuwd.

Vandaag ben ik naar Spaanse les geweest. Na Spaanse les ben ik naar een reisbureau geweest. Ze bieden helaas geen groepsreizen aan, ik zou dus zelf een partner moeten vinden. Aangezien diegene 25 jaar moet zijn gaat dat moeilijk. Ik ga kijken of ik iemand kan vinden en anders wil ik misschien naar Bariloche met WEP (de uitwisselings organisatie in Argentnië). Toch had het reisbureau wel een erg mooie reis naar Peru.

Toen ik op de bus naar San Jeronimo aan het wachten was kwam ik Mono (gastvader) tegen. Hij en Daniela willen erg graag een keer naar Nederland komen. Het probleem is dat het vliegticket zo duur is. Mam: Ik heb al aangeboden ze van het vliegveld af te halen en gezegd dat ze bij ons in huis kunnen slapen! Bereid je voor want Mono eet niks aan groenten en beiden spreken geen woord engels.
Ook Fiorella wil graag naar Nederland komen, maar hier hetzelfde probleem. De vliegreis die duur is.

Oja nog een leuke: Met aardrijksunde hebben we het over de Nederlandse polders!

Adios!

  • 24 Oktober 2013 - 11:50

    Marja:

    Hé lieve San,

    Fijn om te lezen dat je zo ingeburgerd raakt. Je leert steeds meer mensen kennen en ook de gewoontes die ze daar hebben. Wat zou ik soms graag even om het hoekje willen kijken of een dagje met je mee wandelen in jouw Argentijnse leven. Een hele belevenis lijkt me dat!
    En natuurlijk zijn 'al' jouw Argentijnse vrienden van harte welkom hier in huis! Lijkt me erg gezellig! Dan zal ik mijn best doen om Mono mijn heerlijke boerenkool mét worst te laten eten! Mogen zij mij Spaans leren!
    Veel liefs
    Mamma x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 48
Totaal aantal bezoekers 14416

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: