Pizza en gitaar - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Pizza en gitaar - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Pizza en gitaar

Blijf op de hoogte en volg Sanne

31 Oktober 2013 | Argentinië, Roldán

Holaa!!

Gisteren zou ik een taart bakken met Fiorella, maar ze kwam niet opdagen! Ze zei dat ze heel veel voor school moest doen en daarom niet kon. Ik heb dus de hele middag met Franco spelletjes op de ipad gespeeld. Franco is het neefje van 13. Hij is erg aardig en om een uur of 8 zijn we een ijsje gaan halen. Bij de kiosco/ijssalon van de ouders van de nicht van Fiorella (om het ingewikkeld te maken) kwam ik Fiorella tegen. Ze was net klaar met iets wat ze voor school moesten doen en zat nu met vrienden semillitas (zonnebloempitten) te eten en mate te drinken. Ik ben bij hun mijn ijsej gaan eten en werd ondervraagd, door een vriend van Fiorella, over Nederland.

Na de mate werd ik uitgenodigd om pizza te eten met hun bij een vriendin. Om een uur of 10 zijn Fiorella en ik naar haar huis gegaan en we hebben daar tot 12 uur gezeten. Daarna hebben we nog een rondje door San Jeronimo gefiets en om half 1 was ik thuis.

Oja, de twee vrienden van Fiorella spelen in een band. De ene drumt en de ander zingt en speelt gitaar. Dus de hele nacht hebben zij gitaar gespeelt, gedrumt en gezongen. Erg gezellig!

De volgende dag had ik natuurlijk school!! Er is een nieuwe leraar voor Filosofia en com. y lengua. Hij was mooi aan het uitleggen en wist niet dat ik Nederlands ben, hij zei iets over of eutanasie moord is en ik zei ja. Hij dacht dus dat ik hem voledig begreep en vroeg mij even later om een voorbeeld. De hele klas lachte en ze vertelden dat ik hem niet begreep omdat ik uit een ander land kwam. Hij geloofde ons niet! Hij vroeg waarom ik het hem niet had verteld en ik vroeg aan Jose in het engels wat hij vroeg! En hij begreep er niks meer van en al helemaal niet in welke taal Jose en ik spraken. Erg grappig!!

Verder ben ik vandaag naar Spaanse les geweest. De twee jongens die voor mij les hebben hadden een taart gemaakt. Een dulche de leche, creme, chocoladekoekjes taart. Deze is binnen 5 minuten klaar en super lekker! Ze hadden nog een klein stukje voor mij overgehouden.

Om 7 uur ben ik nog met Pipi gaan wandelen.

Morgen ga ik niet naar school!! Ik ga folders rondbrengen met Fiorella en haar nicht. Om 7 uur gaan we. Ik vroeg aan Daniela (gastmoeder) of ik folders mocht rondbrengen i.p.v. naar school en ze zei ´ja natuurlijk´. Haha zo makkelijk ging dat niet in Nederland.

Chau!!

  • 31 Oktober 2013 - 06:40

    Richard:

    Hoi Sanne,

    Leuke verhalen, het klinkt wel erg relaxed! Geniet er maar van, volgend jaar zal dat wel anders zijn en zul je hier nog wel eens naar terugverlangen. Wat me wel opvalt, is dat het relaxte schoolleven ook voor de Argentijnse jeugd lijkt te gelden. Of zie ik dat volgens jou verkeerd?

    XX papa

  • 01 November 2013 - 13:08

    Marja:

    Hé San,

    Wat lijkt me dat ontzettend gezellig, in de buitenlucht bij nacht gitaar luisteren...

    Liefs mamma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 48
Totaal aantal bezoekers 14408

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: