Dierenvet? - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Dierenvet? - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Dierenvet?

Blijf op de hoogte en volg Sanne

03 November 2013 | Argentinië, Roldán

Hola,

Er staan weer 3 nieuwe foto´s op mijn blog. Één van de regen en twee van de winkelstraat in Funes. De winkelstraat in Funes is niet zo spectaculair. En die in Sane Jeronimo al helemaal niet! In San Jeronimo ga je naar la esquina voor je pasta, rijst en koekjes, je gaat naar de verdulera voor je groenten en fruit en naar de carnicería voor je vlees. Er is een winkel waar je speelgoed en bijvoorbeeld borden en bestek kunt kopen, maar ik vin dat daar niet echt mooie spullen te koop zijn.

Vrijdag heb ik de hele dag bij Franco spelletjes gespeeld. Veel op de Ipad, maar we hebben ook geschaakt (ik won). Daarna heb ik met zijn oma Torta Frita gemaakt. Oja!!! Ik ben er achtergekomen dat hier iets vreselijks bestaat wat iedereen gebruikt en waar ik niet omheen kan!!!!! Namelijk dierenvet! Het wort gebruikt om Torta Frita te maken, het zit in brood en in crackers!! En vast nog in veel meer! Wie gebruikt er nou vet van dode dieren als je ook boter of olie kunt gebruiken! Maarja ik kan daar dus moeilijk omheen en eet het dus maar gewoon. Wat ik niet hoef te eten is vis. Daar ben ik ook al blij mee want dat at ik in het andere huis wel.

Zaterdag heb ik niet zo spectaculair veel gedaan. ´s Ochtends naar Spaanse les waar ik bezig ben met het vertalen van mijn presentatie. Ik moet een presentatie over Nederland houden. Ik heb het over het koningshuis, Sinterklaas en zwarte Piet, hutspot, stroopwafels, drop, schaatsen, Rembrandt van Rijn, Mark Rutte, de Euro, erwtensoep met roggebrood en nog veel meer. ´S avonds zijn Mono, Daniela en ik naar Carcaraña geweest om een ijsje te eten. En ik heb ze getracteerd.

Waar ik volgens mij nog nooit over heb verteld is de 15de verjaardag van meisjes in Argentinië. Deze kun je vergelijken met de 16de van Amerika. Voor je 15de verjaardag kun je meestal kiezen tussen naar Disneyland (in Amerika) gaan of een groot feest houden. Die feesten zijn echt groot, ik ben er nog nooit bij geweest, maar als er een feest in de buurt gehouden wordt dan hoor en zie je dat meteen. Grote spandoeken hangen door het dorp, de meisjes dragen een grote jurk en het feest gaat 24 uur lang door. Ook wordt er een fotoshoot gehouden en daar wordt dan een fotoboek van gemaakt.

Adios!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 53
Totaal aantal bezoekers 14417

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: