Kerst in Argentinië.... - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Kerst in Argentinië.... - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Kerst in Argentinië....

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 December 2013 | Argentinië, Roldán

Is toch anders dan in Nederland!

Laat ik maar beginnen met dat ik kerst in Nederland vieren vééél leuker vind! Dit komt natuurlijk omdat ik kerst in Nederland met mijn eigen familie vier. Toch vind ik de gewoontes die we in Nederland hebben, in ieder geval mijn familie, ook veel leuker. Een keer kerst vieren in Argentinië is prima, maar ik ben blij dat ik het volgend jaar weer in Nederland kan vieren.

Ik vierde eerste kerstdag bij de familie van Rosalia. Om half 9 's avonds ging ik op de fietst daar heen. Om 10 uur zaten we aan tafel, die was verplaatst richting de airconditioning want het was nog steeds 30 graden. Op het menu stond een klein biggetje (met staart en kop), salade en salade van aardappelen en mayonaise. De moeder van Rosalia had haar best voor mij gedaan, want voor mij stond pionono met kaas en pruimen ( echt super lekker en wordt vaak gegeten tijdens kerst) en een soort groenten cake op het menu. Als dessert kregen we mijn zelfgemaakte appeltaart, taart van de verjaardag van Rosalia, turron en chocolade amandelen en rozijnen. Oja en we kregen wijn, champagne en champagne met citroen ijs). Hier mixen ze wijn trouwens met water en soms met cola of sprite, dat wordt toch niet in Nederland gedaan?
Na het eten ging de moeder van Rosalia even weg, en op hetzelfde moment hoorden we de kerstman! Om 12 uur was het tijd om de cadeautjes uit te pakken. Dit vond ik zelf een beetje teleurstellend gaan. Iedereen pakt zijn cadeautjes tegelijkertijd uit en niemand kijkt echt naar andermans cadeautjes. Met sinterklaas pakken wij altijd een voor een uit. Het cadeautjes uitpakken was dus binnen 5 minuten klaar. Oja ik vergeet nog te zeggen dat tijdens kerst ook afgeteld wordt tot het 12 uur is en er is ook vuurwerk. Ook moest ik een roze onderbroek van Rosalia aan. Die had ze voor mij gekocht en zij had er ook een aan die een vriendin voor haar had gekocht. Je moet dus een roze onderbroek aan op kerstnacht ( alleen vrouwen) die je hebt gekregen. Als je dat hebt dan mag je drie wensen doen.
Na het cadeautjes uitpakken hebben we nog gepraat en ik ben om een uur of 1 naar huis gegaan. Het was een leuke nacht, maar zoals ik al zei vier ik het liever in Nederland.
Tweede kerstdag is niet bijzonder, en wordt niet gevierd.

Gisteren was de verjaardag van Rosalia, waar ik naar toe ben geweest. En vandaag heb ik met mijn gastmoeder en familie/vrienden gelunched, daarna hebben we bij het swembad gehangen (letterlijk want het was zoooooo warm) en daarna ben ik met een meisje die ik daar ontmoette rondjes gaan fietsen (dat is normaal hier) en hebben we een ijsje gegeten.

Dat was zo'n beetje kerst.
En omdat het hier nog tweede kerstdag is...

.... ¡Feliz Navidad!

Tijdens kerst eten ze hier natuurlijk speciale dingen, net als in Nederland. Hier eten ze bijvoorbeeld:

Een heel varkentje (kijk bij mijn foto's)
Pionono
Chocolade amandelen/pinda's/rozijnen
Pan dulce (soort stol, maar veel minder lekker)
Turron (nougat)
Ensalada de fruta (fruitsalade)

  • 26 December 2013 - 15:05

    Beppe Tity:

    Toch wel leuk om eens Kerst te vieren in een ander land met zijn eigen cultuur. Maar fijn dat je onze traditie waardeert. We hebben gisteren je gemist tijdens ons gezamenlijk kerstdiner.
    Het biggetje is minder geslaagd voor een vegetariër. Maar wat goed dat de familie rekening houdt met jou en dat je lekker gegeten hebt. En die roze onderbroek is wel heel apart. Misschien moeten wij dat als vrouwen het volgend jaar ook maar eens doen. Wie weet wat voor leuke wensen er tevoorschijn worden getoverd.

    dag lieve schat

    xxx

    Beppe Tity

  • 31 December 2013 - 16:30

    Hielkje:

    Hoi lieve Sanne,
    Ik wens jou een gelukkig, gezond en liefdevol 2014 toe.
    En wens je tevens nog een fijne tijd in Argentinië.
    Geniet ervan.
    Lieve groetjes van Hielkje.

  • 01 Januari 2014 - 22:01

    Leomont:

    Hoi Sanne,

    Tijdje niks van me laten horen. Ik beloof beterschap in 2014.
    Gelukkig nieuwjaar!!

    Ben benieuwd hoe dat daar wordt gevierd.
    Hier in Nederland het gebruikelijke. Veel vuurwerk en vernielingen.

    Sam en Merle bleven tot 2 uur op en dat ging best.
    Verder gaat alles prima hier.

    Nog plannen verder deze vakantie om wat te zien?

    Kus Leomont

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 56
Totaal aantal bezoekers 14477

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: