Alleen thuis! - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Alleen thuis! - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Alleen thuis!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

01 Maart 2014 | Argentinië, Roldán

Holaa!!

Het is echt weer tijd voor een verslag. Ik dacht steeds maar dat ik echt een verslag moet schrijven, maar kon geen zin maken (lekkere zin is dit, al die uitdrukkingen die Nederlanders gebruiken ben ik vergeten). Volgens mij heb ik al zo'n twee weken geen verslag meer geschreven.

Ik heb het super erg naar mijn zin in mijn nieuwe gastgezin. Door de weeks zijn mijn gastmoeder en ik alleen thuis en koken, breien, wandelen en praten we. Ik heb ondertussen de katjes gebreid en ook heb ik een muts voor Lune gebreid, Pax' muts komt er nog aan, die heeft wat moeilijk heden en ik moet nu opnieuw beginnen. Mijn gastmoeder en ik zijn bezig met het boeken van een reis naar el Calafate (gletsjers in het zuiden), dat heeft wat voeten in aarde, want hier betalen ze vaak in quotas en mijn gastmoeder wil dat ook doen want ze heeft het geld nu niet , maar heeft op de ene pas niet genoeg geld om in quotes te betalen en op de andere moet je 1000oesos interest betalen. Ik zie wel hoe we dit gaan oplossen, nu voor bereiden op mijn reis naar Rio de Janeiro waar ik nog niemand over heb verteld!! Mijn Spaans lerares en ik wilden graag een reisje maken, met de nadruk op reisje. We waren aan het kijken voor Buenos Aires of misschien Entre Rios. Toen kwam ik met het idee om naar Uruguay te gaan, mijn lerares ze geen nee en geen ja. Volgende les vertelde mijn lerares dat ze had nagedacht over Uruguay en dat dat misschien wel mogelijk is. We gingen kijken op een reiswebsite met aanbiedingen en daar zag ik Rio de Janeiro. Ik was super enthousiast en als huiswerk moest ik bezienswaardigheden in Rio opzoeken en daar over schrijven. Ik ben zelf gaan kijken naar reizen naar Rio en kwam erachter dat die ene goedkope reis die wij zagen toch niet zo goedkoop was, er kwam namelijk nog belasting overheen en allerlei andere Argentijnse dingen. Dus verder gaan zoeken en ook op Nederlandse websites, nu gaan we waarschijnlijk een vliegreis en hotel vanaf worldticketcenter boeken, want dat is goedkoper dan een Argentijnse reis.

Verder plaats ik een foto van een spin die in mijn beker zat en ik had dorst en zag hem niet, toen dronk ik hem bijna op! En hij is niet bepaald klein! Ook ben ik met mijn gastmoeder naar Rosario geweest opzoek naar dino botten (speciaal voor Pax), we hebben alleen een groot schildpadden schild gevonden, maar dit schild kent waarschijnlijk wel dinosaurussen.

De titel zegt, 'alleen thuis', dat ben ik niet helemaal want mijn gastbroer is er af en toe. Mijn gastmoeder en haar twee dochters zijn namelijk in Cordoba. Dit alles op het laatste moment (gisteren en vanochtend vertrokken). Ze vroegen of ik meewilde, maar dan moest ik natuurlijk mijn deel betalen en dat deel heb ik niet. Als ik naar Rio, Calafate en Iquazu wil, kan ik nu niks meer uitgeven.

Adios amigos!! Nog maar 5 maanden en dan ben ik alweer in Nederland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 14404

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: