Dag 2 - Reisverslag uit Rosario, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Rosario, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Dag 2

Blijf op de hoogte en volg Sanne

28 Juli 2013 | Argentinië, Rosario

Hola,

Alweer een bericht.

Vanochtend moesten we om half 9 ontbijten. Het enige wat we kregen waren 2 coissantjes die niet naar coissantjes smaakten.

Daarna moesten we een test maken om te bepalen in welke groep je terecht komt met Spaanse les. Ik zat duidelijk in de aller slechtste groep. Samen met 1 Nederlands meisje, een paar Duitsers en 1 meisje uit Noorwegen.

Na de Spaanse les en het middageten (een soort spinaziequiche) kregen we les over de cultuur in Argentinië. We leerden dat je iedereen een kus op de wang moet geven als je diegene ontmoet, zelfs iemand die je nog nooit eerder hebt gezien. Ook is er een grote kans dat je een keer wordt beroofd. Het is dus niet handig als je op straat belt of met je camera loopt. Een erg 'slimme' vraag die iemand stelde was: 'What of you don't understand the robber'. Het antwoord was dat de dief waarschijnlijk wel duidelijk maakt wat hij wil hebben.

We kregen een verhaal te horen over een meisje dat zich niet voorstelde toen ze binnenkwam toen haar gastmoeder aan het praten was met een vriend. Het meisje dacht dat ze een belangrijk gesprek aan het voeren waren, dus wilde ze hen niet storen. De gastmoeder vond haar onbeleefd. Doordat ze niet met elkaar praten wist het meisje niet dat ze iets verkeerd had gedaan en de gastmoeder ergerde zich aan haar.

Na de les over de Argentijnse cultuur gingen we wandelen door Rosario. We zijn naar een enorm monument geweest en naar de parana river. Tijdens het wandelen heb ik een Noors meisje ontmoet, we hebben erg veel gemeen (vegetariër, koken, dieren, paarden enz...) ze is erg aardig en als ik een woord in het Engels niet wist zei ik het in het Nederlands, meestal verstond ze dat wel.

Na de wandeling zijn we nog naar een supermarkt gegaan, die jammer genoeg erg veel op een Europese supermarkt lijkt.

Om half 9 gingen we eindelijk avondeten. De vegetariërs kregen een gevulde omelet met aardappel en maïs en de anderen kregen shepperds pie.

Het is trouwens erg ingewikkeld, al die talen. Je hoort hier veel Spaans, onderling spreken we voornamelijk Engels. Lotte, Lisa ( de 2 Nederlandse meisjes) en ik spreken Nederlands en er zijn hier veel Duitsers. Meerdere keren ik heb ik me in de taal vergist.

Nos vemos,

Sanne

• 28 Juli 2013 - 08:27

Richard:

Hoi Sanne,

Een intensieve dag, dus! Waarschijnlijk wennen al die talen zo snel dat je straks niet eens meer doorhebt welke taaltje spreekt. Dat gaat dan helemaal vanzelf. Maar nu nog niet, dus! Wel goed dat er ook veel aandacht wordt besteed aan omgangsvormen, het is zo vervelend als dat niet lekker loopt. Veel plezier en succes maar weer in een nieuwe dag met vast weer meer en andere indrukken!

XX, papa

• 28 Juli 2013 - 09:24

Marja:

Hé Sanne,
    Leuk om al die verschillen in cultuur te ontdekken! En tussendoor verschillende talen te spreken. Veel plezier!
    Liefs mamma x

• 28 Juli 2013 - 23:26

Pake Piet:

Ha Sanne

Ja, een wandeling kan leuke gesprekken opleveren. Dat was al het geval met het Noorse meisje. Mocht een Nederlands woord eventueel niet begrepen worden door het Noorse meisje, dan kun je het ook nog in het Fries proberen. Haha.

Ik geniet van jouw leuke verteltrant en kijk weer uit naar jouw volgende verhaal.

lieve groet
    pake Piet