Amsterdam, Houston, Buenos Aires, Rosario - Reisverslag uit Rosario, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Amsterdam, Houston, Buenos Aires, Rosario - Reisverslag uit Rosario, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Amsterdam, Houston, Buenos Aires, Rosario

Blijf op de hoogte en volg Sanne

27 Juli 2013 | Argentinië, Rosario

Hallo iedereen,

Gisteren om 5 uur 's ochtends zijn mijn moeder, vader, zusje, broertje, pake en beppe vertrokken naar Schiphol. Na het afscheid nemen ging ik op het vliegtuig naar Houston, om daar vervolgens 8 uur te wachten (uiteindelijk 9 uur) en nog eens 10 uur in het vliegtuig zitten naar Buenos Aires.

In Buenos Aires vond ik al gauw de groep Exchange students. Een stuk of 7 uit Duitsland, 3 uit Italië, 1 uit België, 2 uit Amerika, 2 uit Noorwegen en 2 uit Nederland.

Van Buenos Aires gingen we een 4 uur durende rit naar Rosario te gemoet. Tijdens een tussenstop heb ik mijn eerste empanada gehad. Dit is een met groenten, kaas of vlees (in mijn geval maïs en kaas) gevulde deegdriehoek, dat best lekker was.

Net hebben we avondeten gehad, om 9 uur 's avonds. We kregen een schnitzel en iets van ei/aubergine achtigs. De Schnitzel hoefde ik natuurlijk niet en ik heb geregeld dat ik de rest van de week vegetarisch eet. Er zijn nog een stuk of 3 mensen hier vegetarier, ik ben dus niet de enige vegetarier die naar Argentinie gaat.

Morgenochtend gaan we Spaans leren en voor de rest van de dag heb ik nog geen idee.

Dingen die mij opvallen op het vliegveld van Houston:

- Ze hebben frozen yoghurt, de small size is zelfs nog groot
- de auto's die buiten rijden zijn enorm
- ze zijn er erg streng (ik moest 4x vingerscans laten maken, ze maken foto's van je en ik moest een douane declaratieformulier invullen)
- Amerika probeert er altijd voor te zorgen dat er geen rassendiscriminatie is, wat niet erg goed werkt. Op het vliegveld hadden alle donkere mensen een baan zoals schoenpoetser,bewaker of ze reden mensen naar hun gate, terwijl blanke mensen de betere baantjes hadden
- Mensen hebben een cool Amerikaans accent


Dingen die mij opvallen in Argentinië:

- Het maakt de mensen niet uit hoe ze hun bestek vast houden als ze maar kunnen eten ( een Argentijnse vrouw naast mij had haar bestek verkeerd vast en haar mes op de kop)
- Mensen barbecuen in de winter
- koeien en paarden hebben hele grote weiland, zo'n 20 keer groter dan die in Nederland
- De koeien zijn hier steviger gebouwd
- Iedereen geeft elkaar hier 1 kus op de wang. Santiago, een leider van het kamp, gaf mij al meteen een kus terwijl hij me nog nooit gezien had
- Bij de mcDonalds hebben ze hamburgers met 3 burgers en bij de burger king zelfs met 4.

Verder moest ik nog 70 peso's betalen voor een handdoek, die ik dus had moeten meenemen.

Oja, en mijn portomonnee is te klein voor het geld hier.


Nos vemos,


Sanne

  • 27 Juli 2013 - 13:48

    Richard:

    Hé Sanne,

    Mooi dat je er bent! En wat goed dat je bent begonnen met het vastleggen van je eerste indrukken! Leuk om te lezen! Het was in ieder geval een flinke reis, die je gemaakt hebt. Voorlopig zullen het vast meer bus- dan vliegreizen zijn, die je gaat maken. Veel plezier en tot de volgende keer!

    XX
    pap

  • 27 Juli 2013 - 20:21

    Kimberly:

    Jaa je bent er! Een lange reis maar leuk om je blog te lezen!
    Ben benieuwd naar je verdere verhalen veel plezier!

    X Kimberly

  • 27 Juli 2013 - 20:58

    Beppe Tity:

    Hallo lieve Sanne,

    Blij te horen dat je reis goed verlopen is. Je bent wel heeeel lang onderweg geweest. Fijn dat ik door jouw mooie vertelwijze op de hoogte wordt gehouden van je activiteiten.

    Dag lieve schat, tot een volgende keer.

    Beppe Tity

  • 27 Juli 2013 - 21:58

    Marja:

    Hé lieve Sanne,

    Haha.., wat een leuk verhaal! Je hebt al veel gezien en meegemaakt, leuk hoor! Ik ben superbenieuwd naar alles wat je nog meer gaat beleven! Héél veel plezier!

    Liefs mamma x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 14471

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: