Mate y churros con duce de leche - Reisverslag uit Rosario, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Mate y churros con duce de leche - Reisverslag uit Rosario, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Mate y churros con duce de leche

Blijf op de hoogte en volg Sanne

29 Juli 2013 | Argentinië, Rosario

Hola,

Vandaag hebben we van alles gedaan. Vanochtend hadden we 4.5 uur Spaanse les. 'S middags gingen we naar el parque Orono abacho, waar we gingen picknicken. Onderweg vertelde Willemijn (een Nederlandse leiding) dat ze per ongeluk de voetbal van het verkeerde team had meegenomen om mee te voetballen. In Rosario zijn namelijk 2 voetbal teams die regelmatig ruzie met elkaar hebben. De mensen in het park kunnen erg beledigd zijn als je fan bent van het andere team.

Onderweg heb ik ook mijn eerste mate gehad, het is apart maar wel lekker. Toen ik de beker terug gaf aan Willemijn zei ik dankjewel. Wat niet de bedoeling is omdat het vanzelfsprekend is dat je deelt.

Tijdens de picknick kregen de vegetariërs empanadas gevuld met tomaat en kaas, die echt super lekker waren. Daarna gingen we waterfietsen, we zagen schildpadden en een enorme reiger. Ook heb ik mijn eerste churros gehad, gevuld met dulche de leche. Ze waren echt super lekker.

Met de bus gingen we naar de parana river, waar een markt was. De bus was echt een chaos. De bus was propvol en de buschauffeur deed de deuren niet dicht omdat hij steeds bij haltes moest stoppen.

Het verkeer is hier ook een chaos. Als voetganger ben je niet veilig. Bij zebrapaden stopt zelfs de politie niet. Je moet rennen over de straat.

Voor het avondeten ben ik en nog een paar anderen naar de winkel gegaan om water te kopen. De Duitsers wilden dat ik iets moeilijks zei in Het Nederlands, dus ik zei 'Liesje leerde Loesje lopen langs de lange Lindelaan'. Dat vonden ze erg grappig en ze konden het niet nazeggen. Ik moest van hen het Duitse woord voor lucifers zeggen en ze vonden dat ik het best goed deed.

Dt keer was het avondeten voor de vegetariërs gevulde halve courgette gevuld met ui en kaas en daarbij puree. Als toetje kregen we weer vieze zoete gelatine pudding, maar dit keer in het oranje. Lotte, Lisa en ik zitten steeds bij een Argentijnse leiding die ons canailles verteld en leert over Argentinië, dat is erg leuk en gezellig.

Ik schrijf trouwens best veel op deze blog. Voel je niet verplicht alles te lezen. Ik vind het handig om alles op te schrijven, dan kan ik het later als ik terug in Nederland ben weer terug lezen. Mijn IPad heeft ook een automatische woorden corrector die heel irritant is. Daarom staan er soms hele domme woorden.

Ook kan ik op deze site geen foto's plaatsen, het internet is hier te langzaam. Op facebook werkt het wel, dus als je foto's wilt zien moet je op facebook kijken of mij toevoegen of via iemand anders bekijken.

Nos vemos,

Sanne

  • 29 Juli 2013 - 10:35

    Marja:

    Hé San,
    Weer leuk om te lezen! Zo blijven we op de hoogte! Je kunt de automatische correctie uitschakelen hoor bij je instellingen. Zoek maar even.. ;)
    Liefs mamma x

  • 29 Juli 2013 - 11:06

    Richard:

    Hoi Sanne,

    Dat eten klinkt best lekker, ondanks dat het vegetarisch is. Ben benieuwd naar wat je van je eerste biefstuk vindt (en de tweede en de derde)! En als je het niet erg vindt, lees ik toch al je verhalen.

    XX
    papa

  • 29 Juli 2013 - 12:44

    Hoi Sanne:

    Het is juist leuk om steeds je verhalen te lezen.
    Ik zal de foto's gaan bekijken op facebook!
    Tot het volgende verhaal.

    groetjes Jaap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 14346

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: