Dulche de leche - Reisverslag uit Rosario, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Dulche de leche - Reisverslag uit Rosario, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Dulche de leche

Blijf op de hoogte en volg Sanne

01 Augustus 2013 | Argentinië, Rosario

Hola allemaal,

Gisteren was niet zo bijzonder. Zoals gewoonlijk Spaanse les en we hadden onze 3de workshop. Die ging over de uitjes die je met de organisatie kunt maken en het betalen van bepaalde dingen in je gastgezin. Wat hier de gewoonte is, is dat mensen altijd aanbieden om te betalen. Als je bijvoorbeeld met vrienden in een taxi stapt, of met je gastgezin uit eten gaat. Je moet dan zeggen dat je het zelf wil betalen. Vervolgens zeggen ze dat het echt geen probleem is, toch moet jij zeggen dat je wilt betalen. Anders vinden de mensen je onbeschoft.

Tijdens de Spaanse les drinken we steeds mate. In het begin smaakt het niet lekker en is het erg sterk, maar je went er aan. Het smaakt trouwens naar zoethout, vind ik.

Vandaag hadden we een intensieve dag. 's Ochtends hadden we Spaanse les en na de lunch gingen we naar la ciudad. We gingen naar twee musea. De eerste was erg vreemd vond ik. Er waren allemaal aparte kamers waar je je bijvoorbeeld kon verkleden, kon pingpongen en puzzels kon maken. Het tweede museum ging over de verdwijningen 30 jaar geleden. Dit vond ik een interessanter museum. We waren om 7 uur terug en hadden toen nog 1.5 uur Spaanse les. Totaal hebben we elke dag minstens 4 uur Spaanse les. Om half 9 gingen we uiteindelijk eten! Zoals gewoonlijk was het eten erg zout en kreeg ik iets met ei. MAAR als toetje kregen we cake met dulche de leche. Het is echt super lekker en smaakt helemaal niet naar de Nederlandse bebogeen, zoals ik verwacht had.

Morgen gaan we ons gastgezin ontmoeten. Ik ben nu al super zenuwachtig!! Ik zou maandag dan al naar school moeten, daar ben ik nog veel zenuwachtiger voor!!

Nos vemos,

Sanne

Trouwens mijn whatsapp doet het niet!

  • 01 Augustus 2013 - 08:10

    Richard:

    Hoi Sanne,

    Ja, ik was al benieuwd naar wanneer je naar je gastgezinnen gaat en wanneer naar school. Inderdaad erg spannend! Hopelijk gaat dat allemaal een beetje soepel. Succes ermee!

    Goed dat er een museum is over die verdwijningen. Vooral daarover gaat ook dat boek dat je meegenomen hebt. Probeer dat nog wel een x te lezen!

    Dikke kus en succes met alles!
    Papa

  • 01 Augustus 2013 - 09:36

    Marja:

    Lieve Sanne,

    Héél veel plezier vandaag bij de ontmoeting van je gastgezin, komt goed!

    Liefs mamma x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 51
Totaal aantal bezoekers 14350

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: