Kennismaking - Reisverslag uit Funes, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Kennismaking - Reisverslag uit Funes, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Kennismaking

Blijf op de hoogte en volg Sanne

02 Augustus 2013 | Argentinië, Funes

Hola,

Vandaag zijn de meeste van ons naar ons gastgezin gegaan! Vanochtend en vanmiddag moesten we een Spaanse test maken. Ik had een 8 en een 9.5. Dat was een vrij normaal cijfer. Verder hadden we veel vrije tijd. Ik ben toen verder gegaan met mijn boek over Argentinië en de geschiedenis.

We moeten trouwens vrijwilligers werk doen, WEP (de organisatie hier) wil dat we iets terug doen voor de community hier. Ik zou graag willen helpen in een dierenasiel. Ook moeten we iets van ons land aan onze klas laten zien. Als je hier twee semesters blijft (zoals ik doe) moet je dit twee keer doen. Ik dacht voor het eerste semester aan Nederlandse hapjes. Ik zie mezelf nog niet in het Spaans een presentatie geven over Nederland.

Om half 6 (6 uur dus) zouden onze gastgezinnen hier zijn. Ze zouden dan nog de laatste vragen kunnen stellen en om 8 uur zouden wij ze ontmoeten. Iedereen was echt super zenuwachtig! Uiteindelijk mochten we naar beneden en daar stonden alle gezinnen te wachten. Toen we naar beneden kwamen ging iedereen klappen. Ik zocht mijn gastgezin en zag als eerste Camila (mijn zusje van 15) daarna zag ik Hugo (de vader) Mariella (de moeder) en Ana (zusje van 11). We gaven elkaar een kus op de wang en ik zei (waar ik de hele dag op had geoefend) mucho gusto (leuk je te ontmoeten). Daarna ben ik mijn spullen gaan pakken en gingen we naar Funes. We gingen met twee auto's, waarvan een taxi. Anders paste het niet.

In Funes aangekomen stopten we bij een mooi huis (ik maak nog een foto) en gingen naar binnen. Buiten stonden 5 honden te blaffen en binnen waren nog twee. De honden zijn echt heel lief. Binnen zei Hugo dat dit nu ook mijn huis is. Mijn kleren kon ik in een kamer in een kast neerleggen en ik slaap op de zolder met Ana en Camila.

Toen Noelia (zus van 19) thuis kwam gaf ik ze de cadeaus. Volgens mij vonden ze de cadeaus leuk. Ik heb trouwens weer geregeld dat ik geen vlees hoef te eten :D. Ze vonden het geen probleem. Ze vroegen steeds was ik lekker vond om te eten en ik zei dat ik alles lekker vond, behalve vlees.

Ik zei dat ik water lekker vond om te drinken en dat hadden ze niet. Toen nam Noelia me mee naar de supermarkt. We kochten water en..... Havermout! Zo kom ik de ochtenden wel door!

Verder vraagt Hugo steeds of ik chocola lus! En hij gaat maar door over Myrthe's ratten, hij wil ze opeten. Ik liet een schattige foto van grijsje zien en hij zei dat hij hem tussen een broodje wilde eten :O!! Zielig!!

Om 10 uur gingen we avondeten! We aten puree, koude bloemkool met citroen en zelf gepaneerd vlees (voor mij gepaneerde groente) Met lekkere zelfgemaakte tomatensaus en heerlijke kaas!! Het was echt heel lekker! Veel beter dan de week ervoor!

Morgen ga ik naar de school om te kijken. Ik kan er nog geen lessen volgen want ik heb geen uniform, die gaan we morgen ook halen. Maandag ga ik dan naar school. Ik wil graag Huminadidad (zoiets) volgen. Dat is met geschiedenis.

Na het eten vroeg Noelia welke films ik leuk vind. Toen ik zei dat ik Johnny Depp leuk vind waren ze helemaal blij. Volgend jaar komt pirates of the carribean 5 uit en daar kijken ze nu al naar uit.

Op onze kamer is ook een bioscoop en Hugo ging meteen pirates of the carribean 4 opzetten. In het engels met Spaanse ondertiteling.

Het is nu kwart voor 12 en Ana is net naar bed, omdat we vroeg op moeten morgen!

Nos vemos,

Sanne

  • 02 Augustus 2013 - 18:55

    Beppe Tity:

    Hallo Sanne,

    Fijn dat je zo goed bent opgevangen door je gastouders. De honden krijgen nu vast nog meer aandacht door jouw aanwezigheid. Ik geniet van je verhalen en ben erg benieuwd naar je schoolervaring. En dat Spaans krijg jij wel onder de knie.

    Dag lieve schat.

    Kus

    Beppe Tity

  • 02 Augustus 2013 - 20:50

    Richard:

    Hoi Sanne,

    Mooi dat dit ook weer zo goed is gegaan! Erg prettig om zo welkom te zijn! Maarre, niet alleen maar vegetarisch blijven eten, hoor. Die biefstukken moet je echt eens proeven! Heel veel succes bij de volgende grote stap, naar school! Eerst nog weekend, maar dat zal ook vol nieuwe nadrukken zijn!

    Ik kijk al uit naar je volgende verhalen!

    XX
    Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 54
Totaal aantal bezoekers 14339

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: