Eerste schooldag - Reisverslag uit Funes, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Eerste schooldag - Reisverslag uit Funes, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Eerste schooldag

Blijf op de hoogte en volg Sanne

06 Augustus 2013 | Argentinië, Funes

Hola,

Vandaag moest ik om 6 uur op om vervolgens om 8 uur op school te zijn. Op school en in de klas deed iedereen heel aardig en zijn best om engels te spreken. Iedereen stelde zich aan mij voor en wilde weten hoe ik heet. Vervolgens konden ze mijn naam niet uitspreken en nu noemen ze mij Sam.

We hebben op school om de twee uur pauze. In de pauze werd ik aan iedereen voorgesteld. Op een gegeven moment kwam er een jongen naar mij toe die tegen mij begon te praten. Het duurde even voordat ik wist in welke taal hij praatte. Het was namelijk Zuid-Afrikaans. En ik verstond het!! Het is echt een heel grappig taaltje en lijkt heel erg op Nederlands. Jongen en zijn broertje (die op dezelfde school zit) komen uit Zuid-Afrika en wonen nu 1.5 jaar in Argentinië. De jongen zei dat Spaans leren heel makkelijk was.

De lessen die we vandaag hadden waren Scheikunde, communicatie, geschiedenis en Latijn. Ik begreep eigenlijk niets van de lessen.

Toen we op de bus stonden te wachten probeerden vrienden van Agustin en Camila mij vragen te stellen, dat lukte niet echt. Ten kwam er zo'n klein opdondertje die vloeiend engels spreekt. Hj was tegen mij wel aardig. Hij wilde geld voor het vertalen van vragen.

Het toetje vandaag was erg bijzonder. Zelfgemaakte wafels met veel dulche de leche en room. Het was echt heerlijk, alleen ik ben nu misselijk.

Morgen gaan Claudia en ik een yoga proefles doen. Eerst ga ze mij Spaanse les geven.

Oja voordat de lessen beginnen wordt de vlag gehesen. E wordt, ik denk, het volkslied gezongen. Na elke pauze moeten we in een rij staan en wachten voordat we naar binnen mogen. Als de leraar de het lokaal binnenkomt moeten we opstaan en als de school afgelopen is moeten we weer in een rij staan en worden. Dingen gezegd die ik niet begrijp.

Adios!

  • 06 Augustus 2013 - 06:36

    Richard:

    Hé Sanne,

    Best lastig, zo'n eerste dag, lijkt me! Vanaf nu zal het vast elke dag wat beter gaan. Gelukkig wil iedereen wel helpen en doet iedereen zijn best voor je. Straks spreek je niet alleen Spaans, maar ook nog Zuid-Afrikaans! Altijd handig voor later. Vast vermoeiend, vandaag, dus je zult vast goed slapen. Succes in de volgende dagen!

    Dikke kus!
    Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 14373

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: