Ontploffing is Rosario - Reisverslag uit Funes, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Ontploffing is Rosario - Reisverslag uit Funes, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Ontploffing is Rosario

Blijf op de hoogte en volg Sanne

08 Augustus 2013 | Argentinië, Funes

Bon dias,

Zoals jullie gisteren of vandaag wel op jet nieuws hebben gehoord, is vlakbij Funes een gebouw ontploft. Hier is het constnt in het nieuws. Er zijn tot nu toen 12 doden, 62 gewonden en 15 vermisten. Mariela maakte mij duidelijk dat beide ouders van een vriendin van een vriendin van haar nog vermist zijn. De ontploffing zou ontstaan zijn door een gaslek opmde 10de verdieping. Hierdoor is het hele gebouw ingestort.

School was vandaag erg slaapwekkend. Ik moet echt mijn best doen om mijn ogen open te houden. Gelukkig hebben we om de twee lesuren 15 minuten pauze. Op school hebben we twee yuur in de week engels, op woensdag. Het was erg makkelijk en ik corrigeerde zelfs de lerares. Ze vroeg 'For how often are you being in Argentina' 'often' moet natuurlijk 'long' zijn.

Ook kreeg ik vandaag weer Spaanse les van Claudia. Ik merkmdat mijn Spaans al beter is en ik kan met mijn gastgezin een slowmotion gesprek voeren (erg langzaam dus).

Morgen moet ik mij naar de dokter, die moet mij toestemming geven voor het meedoen aan gym.

Chau!

  • 08 Augustus 2013 - 21:20

    Piet Wouda:

    Dat is schrikken. Rampen hebben verschrikkelijke gevolgen. Maandagavond was er een hevige wind in de buurt van Drachten. Bomen ontworteld. Caravans omgewaaid. Maar nog veel erger: een meisje van 7 dat met haar grootouders logeerde op een camping in de buurt van Gorredijk is omgekomen. Laten wij blijven hopen dat het ons allen goed gaat.

    Je blijft scherp in de les Engels. Misschien mag jij wel een keer de Engelse les verzorgen. Haha. Ja en nu krijg je ook nog les in Latijn. Daar ben ik jaloers op. En weet je: ik heb nog het woordenboek Latijn van papa in mijn boekenkast staan. Mocht je dat willen raadplegen, dan weet je mij vast wel te vinden.

    Lieve groet

    pake Piet





  • 09 Augustus 2013 - 13:35

    Natasja:

    Hoi Sanne,

    Wat goed dat het Spaans al beter gaat! Dat had je afgelopen maandag vast niet gedacht. Krijg je naast bijles van Claudia ook op school bijles?

    Van die ontploffing heb ik inderdaad gehoord. Heb je tot het moment dat je weet dat je naar Rosario gaat nog nooit van die plaats genoemd en dan is het als jij er zit wereldnieuws. De aanleiding is natuurlijk niet fijn. Heftig voor de gemeenschap. Is er op school ook aandacht aan besteed? Hopelijk dat beide ouders inmiddels levend terecht zijn.

    Ben je thuis ook nog veel met school bezig of kun je het huiswerk op school maken?

    Alvast een fijn weekend!

    Lieve groet,

    Natasja

  • 09 Augustus 2013 - 18:55

    Sanne Van Rijn:

    Pake Piet: wat erg van dat meisje! De lessen Latijn snap ik echt niks van. Mijn klasgenoten hebben al een paar jaar Latijn, ik begin er dus midden en. En de uitleg in het Spaans helpt ook niet echt.

    Natasja: ik ga waarschijnlijk naar bijles engels op school. Niet om engelse les te krijgen, maar de engelse leraren kunnen mij bij mijn huiswerk helpen. Hier krijg je niet echt veel huiswerk. Een keer moesten we wat doen, maar dat kan ik niet doen want ik heb nog geen boeken.

    Volgens mij is er op school wel aandacht besteed aan de onploffing. Ik weet niet hoevel, want ik begrijp de lessen niet echt.

    Groetjes en fijn weekend!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 14371

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: