Gastgezin - Reisverslag uit Funes, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Gastgezin - Reisverslag uit Funes, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Gastgezin

Blijf op de hoogte en volg Sanne

07 September 2013 | Argentinië, Funes

Hola,

Vandaag is vrijdag! De lessen waren saai maar gezellig! Na school ben ik bij Mili en Karine gaan eten! Die ouders zijn zo aardig! Ik vind hen echt Argentijnen! Ze zijn klein, houden van eten, praten veel en geven elkaar een kus als ze binnen komen! Het was echt super gezellig en we hebben lekker gegeten. Milanesa (voor mij van soja) met salade en brood. Na het eten hadden me nog een toetje, namelijk... Banaan met dulche de leche. Wat een combi! Maar wel lekker! Karine is net zo verslaafd aan dulche de leche als ik! Na het toetje zijn Mili, Karine en ik nog een ijsje gaan halen. Driemaal raden welke smaak... Dulche de leche! We zijn in het park gaan zitten tot de bus kwam.

Om 5 uur was ik in de bar om te wachten op Graciela en Marco. Om kwart over 5 kwam Marco. Graciela kon niet, maar Marco zou alles doorgeven en we zouden eventueel met haar kunnen bellen. Ik heb mijn verhaal gehouden en duidelijk aangegeven dat ik wil ruilen van gezin. Dit is mogelijk! Graciela gaat voor mij dus een ander gezin zoeken! Eerst gaat ze kijken of er reserve gezinnen in de buurt zijn en anders moeten we iets via via regelen, evt. via school. Dit alles zou niet lang gaan duren, maar ik heb aangegeven dat als het hier niet goed gaat ik waarschijnlijk wel 2 of 3 weken bij een vriendin kan blijven.

Maandag gaan we dan hopelijk met mijn gastgezin praten en dan hopen dat ik snel naar een ander gezin kan.

Trouwens Camila is met haar vriendje en zijn ouders naar Buenos Aires. Ik had dit toevallig opgevangen en wist er dus van. Gisteravond vlak voordat ik naar bed ging vroeg ik of Camila vanavond thuis zou komen. Nee dus. Ik moet de volgende dag zelf opstaan en dus de wekker zetten. Niemand die mij hier iets van heeft verteld!! Ik moet er zelf achter komen! Beetje raar! Net zoals dat Noelia een feestje houdt waar ik niks van af weet en ik vervolgens geen avondeten krijg!

Morgen heb ik weer Spaanse les, waar ik veel zin in heb!!

Hasta luego!

  • 07 September 2013 - 09:39

    Natasja:

    Hoi Sanne,

    Gezellig dagje met Mili en Karine. Leuk. Ik heb je motivatie gehoord waarom je bij je gastgezin weg wilt gaan. Die begrijp ik goed. Ik vind het alleen jammer dat het erop lijkt dat er niet gewerkt wordt aan verbeteringen. Zowel van jou als van je gastgezin. Ook hierna zul je situaties tegenkomen die niet gaan zoals jij het wilt, in je nieuwe gastgezin, tijdens het studeren, in je werk. Weglopen voor zulke situaties lost niks op. Door in gesprek te gaan en verwachtingen uit te spreken, hoor je wat de ander prettig vindt en kun je beiden het gedrag daarop aanpassen. Sanne, ik vind het fijn voor je dat je in een ander gezin komt, maar zorg ervoor dat je ook kritisch bent naar jezelf. Daar heb nu het meeste aan en ook in de toekomst.

    Zet hem op dame!

    Lieve groet,

    Natasja

  • 07 September 2013 - 10:25

    Marja:

    Lieve Sanne,
    Wat een ontwikkelingen allemaal hè. Fijn dat je nu ook in een ander gastgezin (van Karina) hebt kunnen zien hoe het er daar aan toe gaat. Jouw gevoel zegt dus dat het ook anders kan en dat je dat graag wilt. Goed dat je onderzoekt waar je wensen en grenzen liggen. Wat je ook kiest, ik sta achter je!

    Veel liefs
    Mamma x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 51
Totaal aantal bezoekers 14354

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: