Heet!!!!!!!! - Reisverslag uit Funes, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Heet!!!!!!!! - Reisverslag uit Funes, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Heet!!!!!!!!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

11 September 2013 | Argentinië, Funes

Hola,

Vandaag zijn we vrij omdat het 'dag van de leraar' is.
Allereerst heb ik tot 10 uur uitgeslapen. Gisteren had ik bij Sofi gegeten met nog 5 anderen. Het is de gewoonte, dat als je bij iemand gaat eten, je pizza eet met chips en pinda's. Alles behalve gezond, maar wel lekker. Daarna hebben we nog een hele tijd gezeten, tot 1 uur (ik was er half 10). Het was erg gezellig.

Ik ging dus om 10 uur uit bed en ben naar de Correo gegaan. Hier kun je postzegels kopen en ik dacht ook kaarten. Uiteindelijk kon ik er niks kopen, want ze hadden geen kaarten en als ik een kaart naar Nederland wil versturen moeten zei de postzegel op de kaart doen. Een man die daar was heeft me geholpen om aan enveloppen te komen. Postkaarten zijn nergens te koop in Funes. Dezelfde man die me hielp enveloppen te kopen, ging mee naar de fotowinkel. Daar heeft hij gevraagd of ze misschien een kaart met een foto kunnen maken. Dit is misschien mogelijk, maar ik moet morgen terug komen. Zoals gewoonlijk was iedereen erg behulpzaam. Die man heeft me zijn facebook gegeven. Ik heb hem geprobeerd op te zoeken, maar ik kan hem niet vinden.

De titel zegt het trouwens al, het is hier super warm! Vandaag zou het 39 graden worden! Binnen is het uit te houden door de ventilatoren, maar ik was zo gek om naar de Correo te lopen. Ik zweette me kapot!

Ik had nog beloofd mijn Spaanse verhaaltje te plaatsen. Hier komt ie (hij is verbeterd).

Para empezar, el anciano sale a pasear con el perro hacia la casa de Miriam. Allí, la mujer está leyendo el periódico y el pequeño está haciendo la comida. Luego, la nena con colitas entra la casa y eacucha música. Antes, la niña había ido la escuela. Aunque ella ve a la familia y al señor, ella no dice 'hola' y sube al dormitorio. Luego, el señor dice, 'yo voy trabajar' y sale con el perro. Despues, la mujer y el rubio van comer.

Wie doet een poging tot vertalen??

Gisteren was een of andere belangrijke voetbalwedstrijd. Paraguay-Argentinië. Argentinië heeft gewonnen!


Hast luego!!

  • 11 September 2013 - 20:52

    Marja:

    Een zeer globale poging(zonder google vertaler ;):
    Het huis van Miriam, een meisje met vlechten, de hond die eet. Het meisje gaat het huis met muziek binnen, totdat ze naar school moet. Ze zegt gedag tegen haar familie. Haar vader moet werken. Daarna gaat het meisje eten.

  • 11 September 2013 - 21:35

    Leomont:

    In het Nederlands kwam ik er niet uit. maar wel in het Pools.
    Dit zou het moeten betekenen:
    Na początek, stary człowiek idzie na spacer z psem do domu Miriam. Nie, kobieta czyta gazetę i mały robi gotowania. Następnie dziewczynka z warkoczykami eacucha wchodzi do domu i muzykę. Przedtem była szkoła. Chociaż widzi rodzinę i Pana, nie mówi "cześć" i uzyskać w sypialni. Wtedy Pan rzekł: "Idę do pracy" i wychodzi z psem. Następnie kobieta i blond zjeść.

    Nog nieuws over je gastgezin en het gesprek?

  • 11 September 2013 - 21:44

    Leomont:

    Wat staat er op dat shirt van Messi?
    Z'n vriendin?

  • 11 September 2013 - 22:43

    Sanne Van Rijn:

    Mama:
    Een zeer slechte poging mama!! Dat bewijst maar weer hoe slecht google translate werkt!

    Leomont:
    Ik ben nog niet begonnen met Pools leren. Wel zou ik het eventueel (met hulp van een Noorse uitwisselingsstudente) vanuit het Noors kunnen vertalen.
    Ik heb geen idee wat Messi op zijn t-shirt heeft staan.



    In mijn volgende blog vertaal ik mij verhaal maar het Nederlands!

  • 12 September 2013 - 09:19

    Marja:

    Dank je..;)
    Had een poging gedaan zónder googletranslate! Dat bewijst maar weer hoe slecht mijn spaans is ;)

  • 12 September 2013 - 21:24

    Gerrit Zandbergen:

    Uitstekende manier om de Dag van de Leraar te vieren, ik zal het hier ook eens voorstellen.

    Heel veel plezier en succes gewenst en ik doe mijn best je blog te volgen (bij voorkeur in het Nederlands :-) )

    Groet,
    Gerrit Zandbergen

  • 12 September 2013 - 22:36

    Myrthe:

    Poging tot vertalen: vandaag ben ik begonnen met een wandeling met de hond, daarna ben ik naar het huis van Miriam gegaan. Daar stond het eten al op het fornuis terwijl de vrouw/moeder de krant aan het lezen was. Dan komt het meisje thuis met muziek op. De vader komt ook thuis maar die ziet mij niet en zegt dus ook geen hoi. Dan zegt de man dat hij naar het werk moet en gaat samen met de hond weg. Vervolgens gaan de moeder en het Noorse meisje eten.'
    Dat lijkt nergens op...

    Google Translate zegt trouwens dit: 'Voor starters , de oude man gaat voor een wandeling met de hond naar het huis van Miriam . Daar wordt de vrouw het lezen van de krant en het kleintje is aan het fornuis . Dan, het meisje met vlechten eacucha komt het huis en de muziek . Eerder , had ze de school geweest. Hoewel ze ziet het gezin en de Heer , heeft ze niet zeggen 'hi' en krijgen in de slaapkamer . Toen zei de Heer , ' Ik ga naar mijn werk ' en komt uit met de hond . Vertaling
    Toen zei de Heer , ' Ik ga naar mijn werk ' en komt uit met de hond . Vervolgens , de vrouw en de blonde gaan eten .'

    Dan blijkt mijn vertaling zo slecht nog niet!

    -Myrthe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 55
Totaal aantal bezoekers 14370

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: