Pakketje 2 - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Pakketje 2 - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Pakketje 2

Blijf op de hoogte en volg Sanne

06 November 2013 | Argentinië, Roldán

Hola!

Eindelijk pakketje 2 is ook binnen!! Super leuk, beide doosjes. In de doos van mama en beppe Tity zaten pepernoten, stroopwafels, fryske dumkes, kaarten, armbandjes, een Nederlands koektrommeltje en een puzzelboekje. Het pakketje van papa en Natasja had heel andere dingen, namelijk 6 Nederlandse koffiekopjes, het spel Iguazu, een knutselwerkje van Pax en Lune, een platenboek over Nederland en een kaart. Het boek, de koffiekopjes en het koektrommeltje heb ik aan mijn familie gegeven. Volgensmij zijn ze er blij mee!

Mijn doosje is klaar voor vertrek. Ik zou vandaag school skippen, want de Correo is alleen in de ochtend open. Mono en ik zijn dus naar de Correo in San Jeronimo geweest, hier zeiden ze dat ze hem niet konden opsturen en dat we naar Roldán moesten gaan. Dus wij naar Roldán en daar zeiden ze dat we naar Rosario moeten. Vrijdag ga ik weer school skippen en dan gaan we naar Rosario. Mijn doosje weegt 4 kilo en bevat allerlei argentijnse dingen, vooral eten!

Ik heb echt het gevoel dat de band met mijn familie nu begint te komen. Ik durf alles te vragen en we hebben leuke gesprekken. Mijn Spaans gaat dus vooruit, ookal heb ik dat gevoel niet.
Hier een paar grappige uitspraken:
- ik: Y vamos comer un pantalon (en we gaan een broek eten i.p.v. kopen)
- ik: eh... tuve.. tuveron... tuvieron, no se.. eh.. tenemos (eh.. hebe.. hadde.. hade, ik weet het niet... eh. hebben) ik wilde hadden zeggen, maar als ik het niet in de verleden tijd weet dan zeg ik ´vroeger´ en dan het werkwoord in de tegenwoordige tijd.


Oant sjen (op zijn fries)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 47
Totaal aantal bezoekers 14367

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: