Dingen die anders zijn - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Dingen die anders zijn - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Dingen die anders zijn

Blijf op de hoogte en volg Sanne

17 November 2013 | Argentinië, Roldán

Hola!

Gisteren was ik, zoals gewoonlijk, mate aan het drinken met Franco en zijn familie. Rosalia (een vriendin van Paola) kwam langs en zij spreekt engels. Dat is wel weer even leuk, en normaal gesprek kunnen voeren. Ze vroeg of ik vandaag langs wilde komen om onder andere mate te drinken en haar zwarte labrador pup te zien. Ze heeft trouwens een zoontje van 2.5 die alles doet wat niet mag!

Ik heb ook weer wat foto´s toegevoegd. Een van een typisch argentijnse boom en twee van de resultaten van de alfajores santafecino. Twee dagen later doen mijn polsen nog steeds zeer van al dat rollen met de deegroller.

Hier nog wat info over allerlei dingen die anders zijn. Het is hier bijvoorbeeld heel normaal als je een half uur later komt. Hier had ik het over met Daniela en zij vind het dus niet erg als haar vriendinnen een half uur later komen an afgesproken. Ik zei dus dat ik dat niet leuk zou vinden en dat als haar vriendinnen tot 10 uur moeten werken, dat je dan niet om 10 uur af kunt spreken om te eten, want dan kom je gehijd te laat. (Daniela had haar vriendinnen uitgenodigd om te komen eten en die kwamen dus te laat)

Ook het afzeggen of niet nakomen van afspraken gaat hier makkelijk. Ik zou vrijdag met vriendinnen een ijsje eten in Roldan, zaterdag naar de disko en zondag naar Rosario. Niks hiervan heb ik gedaan. Wel wordt ik door Paloma, 10 minuten van te voren, gevraagd of ik mee wil naar een vriendin om daar te eten. Alles wordt hier op het laatste moment geregeld en dat vind ik irritant (maar ik moet er dit jaar maar mee leven)!

Verder hebben bijna alle huizen maar een verdieping en twee slaapkamers, 1 voor de ouders en 1 voor de kinderen. Er komt vaak een vrachtwagen langs die de weg nat spuit. Als dit niet gebeurd is de weg een grote stofwolk. En ramen bestaan hier uit drie delen. Van binnenuit: raam van glas, net voor de vliegen en tralies voor de inbrekers.

Ik ga nog nadenken over andere die anders zijn.

Adios!

  • 18 November 2013 - 20:02

    Richard:

    Hoi Sanne,

    Weer leuk om je verhalen te lezen! Het valt je zelf vast niet meer op, maar mij wel: dat je een gesprek in het Engels betitelt als 'normaal'. Dat ervoer je een halfjaar geleden nog heel anders! En tja, wat betreft dat te laat komen en afspraken afzeggen, dat gebeurt in heel veel landen. Je zou je bijna afvragen wat 'normaal' is: te laat komen of juist op tijd komen! Wen er toch alvast maar aan, mocht je vaker naar 'zuidelijke' landen willen reizen...

    Ons deel van je pakket heb ik gisteren ontvangen. Dat was er een stuk sneller dan de pakketten die hiervandaan naar jou gingen. Morgen gaan we het uitpakken, met Pax en Lune erbij. Het is de bedoeling om de filmcamera mee te laten lopen, dan kun jij later zien hoe ze reageren en zie je ook of ze weer veranderd zijn. Ik ben benieuwd wat ze er van vinden!

    Succes met je presentatie over Nederland, morgen! Laat je nog plaatjes zien van Zwarte Piet? Die staan nu weer veel op internet, soms zelfs inclusief kogelvrij vest! En daarna heb je al vakantie! Heb jij, alleen of met je familie, nog reisplannen?

    Nogmaals veel succes! Ik snap dat dat best wel spannend is!

    XX
    Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 14342

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: