Verhuisd! - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Verhuisd! - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Verhuisd!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 November 2013 | Argentinië, Roldán

Vandaag ben ik verhuisd naar mijn nieuwe gastgezin. Graciela zou om 10 uur 's ochtends komen, maar door de vele regen hebben we het uitgesteld naar 4 uur. Ondertussen had ik al mijn spullen gepakt en gedag gezegd tegen mijn familie. Ik had ze een brief geschreven en bonbons gekocht.
Mijn nieuwe gastgezin woont in een mooi huis(je) vlakbij school. Moeder en dochter wonen samen en mijn gastmoeder heeft een vriend. Mijn gastmoeder (Adriana) werkt als accountant en haar vriend is chauffeur in een vrachtwagen. Aan de andere kant van het dorp hebben ze een zwembad en volgens mij ook een quincho. Oja!!! Sinds donderdag hebben ze een super schattige puppy.

Ik was nog vergeten te vertellen hoe mijn presentatie over Nederland ging. Die ging heel goed. Mijn lerares en klasgenoten waren erg aardig, vroegen dingen en probeerden alle Nederlandse woorden die ik in mijn powerpoint verwerkt had, uit te spreken.

Verder heb ik gisteren bij Rosalia en haar ouders gegeten. Het plan was om ñoquis te maken in het huis van Paola, maar de vader voelde zich niet goed. Ik heb dit keer dus geen ñoquis gemaakt, maar de moeder van Rosalia. Zij maakt ñoquis zonde aardappels, in plaats daarvan met kaas. Voor de saus had ze mijn recept gebruikt met spinazie, tomaten en ui. De ouders van Rosalia zijn heel aardig. De moeder lijkt op beppe Tity en de vader op pake Piet. De moeder houdt van koken en reizen. De vader houdt volgens mij van geschiedenis, hij vroeg mij allemaal moeilijke vragen. Omdat ik in de oerknal geloof moest ik van alles uitleggen. Ik verteld dat ik geloofde dat de eerste mens zwart was en in Afrika leefde. Toen mensen naar het noorden trokken werden ze blanker omdat er minder zon was. En zo ging hij door met vragen. Als ik het niet begreep vroeg ik Rosalia en die legde het in het Engels uit. Erg leuk om bij hun te zijn!

Chau!

  • 28 November 2013 - 14:35

    Beppe Tity:

    Hallo Sanne,

    Volgens mij wordt dit een leuke tijd in je nieuwe gastgezin. En fijn te horen dat wij een beetje in de buurt zijn.

    En dan de presentatie over Nederland, petje af.

    Die oerknal vind ik een prachtige uitleg. Wat een eyeopener zeg.

    Dag lieve schat

    Xxx Beppe Tity

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 58
Totaal aantal bezoekers 14358

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: