5 december - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu 5 december - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

5 december

Blijf op de hoogte en volg Sanne

06 December 2013 | Argentinië, Roldán

Hola!

Fijne sinterklaasavond iedereen!

Hier hebben we sinterklaas ook gevierd. Ik heb met Rosalia en Valentino gevulde appelkoeken gebakken. Wat gezocht op internet en van allerlei recepten één gemaakt. Het was een heel gedoe om te maken, vooral omdat de boter steeds smelt door de hitte en dat was niet de bedoeling. Uiteindelijk zijn ze gelukt. We hebben ze in een zakje gedaan en kaartjes geschreven. Vervolgens uitgedeeld aan Estella (verkoopt ijs, altijd erg aardig), Charlie (oom van Rosalia, ook erg aardig), Paola, Franco, Dori, José, Santi (familie van mijn vorige gastgezin, bij hen dronk ik altijd mate) en natuurlijk aan Sol en Alicia (gastzusje en gastmoeder). Iedereen vond ze super lekker. Alicia zei dat ik ze mocht maken wanneer ik wilde! Verder hebben Rosalia en ik geluncht met de bouwers van haar huis, dat doen Rosalia, haar vader en moeder elke donderdag. De moeder van Rosalia is naar mar del plata en daarom is er 'ietsje' meer stress in huis.

's Middags ben ik naar het huis van Paola geweest en hebben we mate gedronken en daarna een ijsje gegeten met Franco.

Dinsdag heb ik dulce de leche gemaakt. Hiervoor heb je melk, suiker, bicarbonaat en vanille-extract nodig. Dat moet zo'n twee uur koken en je moet constant roeren. Het ging erg goed, maar op een gegeven moment brandde het aan. Gelukkig is het te eten (eigenlijk is het best lekker geworden).

Dinsdag ben ik ook met Rosalia en Valentino naar het circus geweest.

Zondag ga ik met Sol en Alicia naar een bruiloft van een vriendin van Alicia. Lijkt me leuk om een keer mee te maken en gelukkig heb ik een jurk meegenomen.

Myrthe: jouw verjaardagskaart komt nog! Het verzenden heeft wat moeilijkheden.

Jop: gefeliciteerd!!


Chau!!

Ik voeg een foto van de koekjes toe!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 50
Totaal aantal bezoekers 14377

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: