Bruiloft - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Bruiloft - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Bruiloft

Blijf op de hoogte en volg Sanne

09 December 2013 | Argentinië, Roldán

Hola!

Gisteren had ik dit verslag al getypt, maar ik kon hem nog niet plaatsen omdat we geen internet hadden door de storm. Hier komt hij alsnog.

Holaaa,


Vandaag ging ik met mijn gastmoeder en Sol naar een bruiloft. De bruiloft was van een vriendin van mijn gastmoeder. Allereerst gingen we naar de kerk waar het trouwen plaatsvond. Dit gaat volgens mij redelijk hetzelfde als in Nederland. De bruid heeft een mooie jurk aan, de bruidegom in pak en met dat beroemde bruiloft liedje komt de bruid de kerk in aan de hand van haar vader. Daarna wordt er door de pastoor gesproken, de ringen worden omgedaan en daarna de kus. Daarna zijn we met zijn allen naar een salon gegaan waar we gingen lunchen. Je moest aan de tafel zitten waarbij je was ingedeeld. Voor mij was er een vegetarische maaltijd geregeld, maar goed ook want er was alleen maar vlees. Mijn voorgerecht bestond uit gegrilde groenten en het voorgerecht van de anderen uit een empanada en worst. Na het voorgerecht was er tijd om te dansen en daarna kwam het hoofdgerecht. Voor mij bestond het hoofdgerecht uit rijst met kaas en groenten en voor de anderen uit patat met asado. Na het hoofdgerecht kwam er een vrouw naar mij toe en vroeg hoe het ging. In het Nederlands!! De bruid had mij verteld dat er een Nederlander op de trouwerij zou komen. De vrouw die tegen mij praatte is zijn vrouw. Even later werd ik voorgesteld aan Jeffrey, de oer Hollandse Nederland. Blauwe ogen en blond haar, alleen de lengte mist hij. Jeffrey en zijn vrouw wonen en Nederland en zijn nu drie weken in Argentinië om bij de bruiloft van de broer van Jeffreys vrouw te zijn. Jeffreys vrouw komt dus uit Argentinië en ze hebben elkaar op vakantie in Jamaica ontmoet. Nadat Jeffrey twee keer naar Argentinië is gegaan om haar op te zoeken is zei een halfjaar naar Nederland gekomen, daarna weer terug gegaan om haar school af te maken en nu wonen ze al vier jaar samen in Nederland. Een van de eerste dingen die ik tegen Jeffreys vrouw zei was dat ze een minder erg accent heeft dan Maxima. Het is trouwens heel vreemd om Nederlands in Argentinië te spreken, in spreek het natuurlijk op skype en denk vaak ook nog in het Nederlands, maar voor mij klinkt het Nederlands praten heel grof. Bijvoorbeeld als ik zeg 'wat zeg je' dat klinkt voor mij onbeschoft, maar ik weet ook niet wat ik dan wel kan zeggen.

Het dessert heb ik door het vele praten gemist. Na het dessert werden er grote zakken met verkleed kleren uitgedeeld ook kreeg iedereen een spuitbus met een soort van sneeuw. Daarna harde muziek en iedereen ging op elkaar spuiten, echt verschrikkelijk!!! Iedereen zat er onder, vooral de bruid en bruidegom.

Ondertussen was het keihard gaan regenen en het is nu nog steeds bezig. De stroom viel uit en iedereen haalde zijn auto onder de bomen vandaan. Uiteindelijk zijn we naar huis gegaan. Zware onweer onderweg en we konden maar heel langzaam rijden, want overal lagen takken. Heel stiekem hoop ik dat het nog heel lang blijft regenen en dat er overstromingen komen, dat lijkt me leuk om mee te maken. Mijn gastmoeder vertelde me dat het een keer zoveel regende dat het water tot aan de ramen stond!

Gisteren ben ik naar Spaanse les geweest en hebben we onder andere ons menu voor vrijdag voorbereid. We gaan dan voor Graciela (local rep.) koken. Op het menu staat: wraps met groenten, ñoquis met groenten, appeltaart en zelfgemaakt aardbeien/sinaasappel sap.

Vrijdag kwam Karine langs, het Noorse meisje. We hebben veel gepraat en gewandeld en een ijsje gegeten.

Adios!

  • 09 December 2013 - 19:54

    Richard:

    Hola Sanne,

    Weer veel belevenissen! En dat zelfs de Paus op de bruiloft kwam, maakt het wel heel bijzonder. Natuurlijk is het een Argentijn, maar weet je zeker dat je niet de pastoor bedoelt? Leuk om een (anderhalve?) Nederlander tegen te komen en wat apart dat het Nederlands nu al zo vreemd voor je klinkt/voelt. Dat wordt dus vast wennen als je, over ruim een half jaar, terugkomt! Ik zag dat het later in de week wel weer heel warm wordt, poe zeg!

    Groetjes en een kus van ons allen hier,
    papa

  • 09 December 2013 - 19:58

    Sanne Van Rijn:

    Oeps inderdaad de pastoor! Over het vrijwilligerswerk heb ik nog steeds niet veel gehoord. Vrijdag ga ik met Graciela bij mijn lerares Spaans eten en dan ga ik het vragen.


    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 54
Totaal aantal bezoekers 14353

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: