Dakar: dag 3 - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Dakar: dag 3 - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Dakar: dag 3

Blijf op de hoogte en volg Sanne

06 Januari 2014 | Argentinië, Roldán

Hola!

Hier dag 3 van de Dakar.

Omdat ik zaterdag om 1 uur thuis kwam en Sol om 3 uur uitging met vriendinnen (die met luidde muziek door het hele huis aan het rennen waren) besloot ik om te wachten tot 5 uur. Om 5 uur zouden de ouders van een vriendin van Sol mij ophalen en zouden we naar ruta 9 rijden om de Dakar voorbij te zien komen. Daar aangekomen zagen we motoren langs komen. Ze gingen super snel en we konden ze nauwelijks zien, daardoor zijnd e naar de YPF (tolweg) gereden, hier moest iedereen wachten en betalen. Ondanks dat we vroeg waren, was het er al druk. We hebben een plekje kunnen krijgen naast een betaalhokje en konden alles motoren/quads/auto's/trucks heel goed voorbij zien komen. Ik had op een papier geschreven, 'succes Nederland' en een ander papier 'succes Team Holland'. Bij de motoren en quads kon ik niet zien uit welk land ze kwamen, maar mij de persauto's, vrachtwagens, auto's en trucks wel.
Wat een leuke reacties kreeg ik van alle Nederlands die mijn papier zagen. Ze staken hun duim op, waren verbaasd, gaven extra gas, toeterden en sommigen maakten foto's of filmden. Omdat de mensen naast de kant het leuk vonden als de auto's extra gas gaven, wezen ze naar mijn papier of fluiten ze voor aandacht, zodat ze het papier zouden zien. De eerste bekenden die ik tegen kwam waren de vrachtwagen en persauto van team Holland. Ik hield mijn papier omhoog en ze herkenden mij! Ze filmden en vonden heel leuk dat ik langs de kant stond. Daarna kwam ik team Mammoet tegen (de rode truck) en zij herkenden mij ook. Lisa, Lotte en ik hadden ze zaterdag in het park bij de rio ontmoet en even met ze gepraat. Toen ze mij herkenden gaven ze me een sleutelhanger van hun team. Ook team Jumbo kwam langs, de inzittenden van de groen/zwarte auto herkenden mij, de inzittenden van de hele gele Jumbo truck niet (een van de inzittenden is de eigenaar van de Jumbo, hem hadden we niet ontmoet). Toen kwam er een Nederlandse oranje truck aan, ik dacht dat die van team Holland was en hield het papier met succes team Holland omhoog. Ze maakten een foto en herkenden mij, later kwam ik er achter dat dat niet team Holland was, maar een ander Nederlands team die in hetzelfde hotel als team Holland zat en waar we zaterdag in het hotel mee gepraat hadden, beetje dom. Toen we weg wilden gaan, omdat de moeder de winkel moest openen en al een half uur te laat was, kwam de oranje truck van team Holland langs. Gelukkig zagen ze mij nog en ze herkenden mij ook!

Het een geslaagde ochtend, de rest van de dag heb ik geslapen en de Dakar op tv gekeken.

Adios!!

  • 06 Januari 2014 - 23:22

    Richard:

    Geweldig, Sanne, ik had wel naast je willen staan! Hier de eerste actiebeelden op tv gezien, van de etappe van gisteren. Met Pax ga ik maar via internet kijken (rtlgp.nl), op tv duurt het, met alle reclames, echt vreselijk lang en komt het leukste (de trucks) steeds het laatst!

    XX
    papa

  • 07 Januari 2014 - 21:59

    Beppe Tity:

    Hallo Sanne,

    Wat bijzondere dagen heb jij gehad zeg. Dat was dus een ware happening. Wij hebben beelden gezien via RTL 7. O.a. de Jumboauto en mensen van het Nederlands team. In de verte zagen we een menigte mensen staan en wij beelden ons in dat jij daar dus ergens tussen stond. Bijna niet te geloven.

    Dag lieve schat, geniet van het Argentijnse leven.

    Xxx Beppe Tity

  • 07 Januari 2014 - 23:28

    Leomont:

    Mooie verhalen over dakar!

    Ik zit nu te kijken en ben jaloers op je.
    Spring maar even voor die Kalff! Dan zien we je

    Leomont

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 53
Totaal aantal bezoekers 14334

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: