Dakar: dag 2 - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Dakar: dag 2 - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Dakar: dag 2

Blijf op de hoogte en volg Sanne

05 Januari 2014 | Argentinië, Roldán

Hola!!!

Dag 2 van de Dakar was heel anders, maar toch net zo super! Op het station had ik met Lisa en Lotte afgesproken. Vandaar hebben we een taxi genomen naar het centrum en zijn we bij de starbucks gaan ontbijten. We zijn naar de rio gelopen toen Tom ons smste en zei dat hij ons bij het casino kon ophalen en dat we vandaar naar 'autodrome' konden gaan en de vrachtwagen bekijken. Wij in een taxi richting het casino toen hij smste dat we naar zijn hotel moesten komen. Wij omgekeerd en 80pesos voor niks betaald. Bij het hotel aangekomen zei hij datw e waarschijnlijk wel naar de 'autodrome' konden, maar later. Wij dus even shoppen en 10 later smste hij dat zijn team naar een introductie bijeenkomst moest, maar hij niet. Wij dus wat gedronken met hem en we hadden tot drie uur de tijd om wat toen doen voordat hij terug koest zijn bij het hotel. We zijn met zijn 4-en naar de rivier en el monumento gelopen. Tom zei dat him dat super leuk vond, we hebben hem dulce de leche ijs laten proeven en dat vond hij super lekker. Weer terug in het hotel moest Tom wat dingen regelen. Gelukkig zat het hotel vol met Nederlandse deelnemers, dus we hadden genoeg te praten. Oja, onderweg naar het hotel kwamen we Allard Kalff weer tegen. Als oude vrienden begroeten we hem en hij ons! We hebben het studententeam ontmoet, die voor stage de Dakar meerijden. Beetje jammer was dat een van de studenten stroopwafels had en wij waren super enthousiast, maar hij deelde er niet eentje. Dat zal wel Nederlands zijn, maar in Argentinië kan dat dus niet. Verder hebben we enorm gelachen met de zoon van Marcel Schoo (Marcel kon jammer genoeg niet meerijden door gezondheidsproblemen) en nog een ander teamlid. Tom kwam met de mededeling dat we niet meer naar het 'autodrome' konden, hij was een beetje verstrooid. We zijn toen naar el monumento gelopen en hebben daar bij de openingsceremonie gekeken. De motoren begonnen, maar het was zo druk dat we eerst maar zijn eten. We gingen eten in een restaurant aan de rio. We hadden super uitzicht en het eten was ook erg lekker. Na het eten zijn we weer naar de openingsceremonie gegaan. Ik heb daar toch maar een pet gekocht, als ik hem niet meer nodig heb kan ik altijd aan papa geven. Er was een show met een stuntvliegtuig en iets met bootjes. Ondertussen was het 8 uur en om half 9 zouden de trucks hun rondje rijden. We hadden een mooie plek bij de hekken en hebben daar even gekeken, daarna zijn we naar een restaurantje gegaan om wat te drinken, na een kwartier kwam de ober vertellen dat hij alleen nog cola had en daar hadden we geen zin in. Om 10 uur was de openingsceremonie afgelopen. Interessante trucks die we gezien hebben waren; een hele gele Jumbo truck (waarschijnlijk met de baas van de Jumbo,w ant ons werd verteld dat hij meedoet), de truck van Team Holland (team van Tom), trucks van 'de Rooy' winnaar van 2012, nog veel meer trucks die gesponsord werden door Jumbo (stuk of 5). Voor ons gevoel waren de helft van de trucks Nederlands. Om 10 uur was het dus afgelopen en hebben we na lang zoeken een taxi gevonden om vervolgens om 11 uur op het station aan te komen. De eerste bus ging om 20 voor twaalf en die hebben we genomen. We gingen in een super luxe bus en toen ik naar beneden liep om te zeggen dat ik er in San Jeronimo uit wilde, zaten er twee bewakers. Om 1 uur 's nachts kwam ik thuis en om 5 uur 's ochtends ga ik weer naar de Dakar, maar dit keer vlakbij. Ik ga met de ouders van een vriendin van Sol (Sol gaat uit en is nog niet weg 1:30 en haar vriendinnen zijn hier). Ik denk niet dat ik ga slapen want nu ben ik niet moe en als ik ga slapen en weer op moet staan, wel.

Dat was het lange Dakar verhaal van dag twee. Het was echt super om dit alles mee te maken. Ik ga proberen foto's te plaatsen, maar dit gaat moeilijk worden, want daar heb ik een laptop voor nodig en die heb is hier niet, misschien kan ik er een van iemand lenen.

Chau!!!

Sorry internet deed het niet. Hier is dag 2 en morgen komt dag 3.

• 06 Januari 2014 - 08:59

Richard:

Hoi Sanne,

Wat een mooie avonturen beleven jullie daar met de Dakar! Echt geluk hebben dat je net dit jaar in Argentinië bent en dat net dit jaar de Dakar vanuit Rosario vertrekt! Gisteren hebben Pax en Lune (en ik, natuurlijk) weer naar het verslag van de Dakar op RTL7 gekeken, maar door het tijdverschil zien we vandaag pas het verslag van de échte race van gisteren. Al maakt dat Pax weinig uit, die wil gewoon hardrijdende vrachtauto's zien, het liefst die oranje waar hij ook in is geweest! Nu maar hopen dat die vrachtauto de eindstreep haalt... Is alle Dakar-drukte bij jullie nu trouwens over of blijft het wel op tv?

Enne, die pet is voor mij, of je 'm nog nodig hebt of niet, dat is zeker!

XX
    Papa