Koken en breien - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Koken en breien - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Koken en breien

Blijf op de hoogte en volg Sanne

16 Februari 2014 | Argentinië, Roldán

Hola!!

Al een tijdje geleden dat ik een verslag heb geschreven. De muts heb ik gemaakt en hij is mooi geworden! Iedereen vindt hem mooi en wil dat ik er een voor hen maak. Nu ga ik katjes maken (dat zijn toch van die halve handschoenen?).

Met mijn gastmoeder heb ik goed contact, we doen veel dingen samen en praten veel. Een dag heb ik de hele dag uien met haar gesneden voor de empanadas en een andere dag in de tuin gewerkt. Ongeveer 4 keer in de week komt een van de kinderen van mijn gastmoeder, meestal de jongste zoon, dat is erg gezellig.

Ik heb pasta pesto gemaakt en mijn gastmoeder, Edwin (jongste zoon) en zijn vriendin vonden het super lekker. Ook hadden we een keer een restje zapallitos met ui en ei over en toen had ik zin om pannenkoeken te maken en er dan canelones van te maken, mijn gastmoeder vond het goed, alleen had ze er zelf geen zin in, dus maakte ze een salade. Uiteindelijk hebben we de canelones en de salade gedeeld, want ze vond de canelones toch wel erg lekker. Mijn kokos/dadel balletjes zijn ook geslaagd.

Mijn gastmoeder maakte laatst iets heerlijks. Je snijdt witte kool en kookt het 20minuten. Daarna giet je het af en voegt olie, azijn, knoflook, zout en peper toe. Heerlijk!!

Olivia, de hond, heb ik leren zitten, nu ben ik bezig met het leren liggen en daarna pootjes geven.

Gisterenochtend had ik Spaanse les, uiteindelijk heb ik er twee uur gezeten, want we hadden veel te veel bij te praten. Ook maken we plannen om tijdens de paasdagen een paar dagen weg te gaan, waarheen weten we nog niet. Ik zou graag naar Neuquén of Bariloche willen, maar dat is wel 20 uur in de auto en aangezien we maar 5 dagen hebben is dat niet te doen.

Ook was de verjaardag van Paloma (gastzus in tweede gastgezin) gisteren, daar ben ik gisteren ook naartoe geweest.

Nos vemos!

  • 17 Februari 2014 - 10:59

    Beppe Tity:

    Hallo Sanne,

    Blij wat van je te horen. Fijn dat het goed gaat in dit nieuwe gastgezin. En wat een leuke muts zeg. Ik snap dat meer mensen zo'n muts willen. En dan die heerlijke vijgenjam, wat zou ik die graag willen proeven.
    Als je weer terug bent gaan we samen een lekker Argentijns gerecht maken.

    Dag lieve schat

    Xxx beppe Tity

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 14326

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: