zonnebloempitten - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu zonnebloempitten - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

zonnebloempitten

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 September 2013 | Argentinië, Roldán

Hola,

Gisteren ben ik i.p.v. naar gym, naar een springwedstrijd geweest. De wedstrijd was officieel en leek daarom veel op de wedstrijden die ik in Nederland had gezien. Na de wedstrijd hebben Carmela (de zus van Paloma), een vriendin en ik zonnebloempitten gegeten. In Argentinië eten ze die als snack en op een speciale manier. Je doet er een in je mond en bijt hem open. Dan spuug je hetgene wat je niet kunt eten uit en het andere eet je op. Ze zijn erg lekker en je doet er lang mee.

Vandaag was het de dag van de student. Daarom kregen we een hamburger (ik was de enige die hem zonder vlees at) en frisdrank. Er werden ook nog petten verloot en ik won er een!

Zometeen ga ik naar de bios met Justine, Ana en Pipi. We gaan naar Rosario, naar een andere dan ik de vorige keer ben geweest. Morgen ga ik met Pipi naar de kerk. Ik ben benieuwd hoe dat gaat.

Hier het antwoord op de vraag, waarom ik mijn nieuwe gezin leuker vind:
- Ze stellen meer vragen
- Gesprekken gaan over van alles en nog wat, niet alleen over noodzakelijke dingen
- Ik krijg meer uitleg over wat we wanneer gaan doen
- Deze familie is veel enthousiaster en vrolijker

Over twee dagen is het lente!

Nos vemos!

  • 20 September 2013 - 20:49

    Natasja:

    Lente! Wat heerlijk!

    Gelukkig dat je je thuis voelt in dit gezin! Wat moet dat heerlijk en ontspannen voelen. Hoe gaat het met de vakken op school? Begrijp je al meer? En heb je voor de zomervakantie ook een toetsmoment? (Klinkt wel gek om het te hebben over de zomervakantie).

    Veel plezier en fijn weekend!

    Lieve groet,
    Natasja

  • 20 September 2013 - 22:25

    Petra Veenstra:

    Hee Sanne!

    Wat super leuk dat je nog steeds zo vaak op je blog schrijft! Ik ben echt super blij voor je dat je nu ook een leuk gezin hebt! Volgens mij spreek jij al best goed Spaans nu. Als ik het zo lees, heb je al snel nieuwe vriendinnen gemaakt! Dat is echt super leuk! Wat super leuk dat je naar een springwedstrijd bent geweest! Was het internationaal? Fijn weekend!

    Xxxx Petra

  • 21 September 2013 - 03:42

    Sanne Van Rijn:

    Natasja:
    Ik vind school steeds saaier worden. Dit komt doorat ik nog steeds heel veel niet begrijp en omdat ik na school veel leuke dingen doe. In mijn vorige familie deed ik dat niet, dus was school het leukste waar ik naar uit keek.
    Ik weet niet of we een toetsmoment hebben, volgens mij niet.

    Petra:
    Dankjewel voor je reactie! De wedstrijd was inderdaad internationaal. Er deden veel mee uit Brazilië, Venezuela en Ecuador. Mijn Spaans gaat inderdaad vooruit. Maar foutloos gaat het zeker niet.

    Buen fin de semana!

  • 21 September 2013 - 10:02

    Marja:

    Haha.., nu weet ik ook wat ik met het zakje zonnebloempitten kan. Had ze gekocht voor Myrthe haar ratjes maar er bleek zout op te zitten. Kauwen, uitspugen en doorslikken!
    Fijn weekend en veel plezier in de bioscoop!
    Veel liefs mamma x

  • 21 September 2013 - 20:44

    Leomont.wouda@gmail.com:

    Hola,

    Dus je at brood met ketchup zeg maar:)
    Mooi nieuws over je nieuwe gezin.

    Was het hier maar lente. Wij gaan de herfst in pfff

    Leomont

  • 30 September 2013 - 19:51

    Kimberly:

    Fijn dat het nieuwe gezin leuker is!
    Ben benieuwd kun je ook foto's plaatsen van alles wat je tegenkomt?
    Of moet ik wachten tot de zomer om alles te zien natuurlijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 14443

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: