Dakar: dag 1 - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Dakar: dag 1 - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Dakar: dag 1

Blijf op de hoogte en volg Sanne

04 Januari 2014 | Argentinië, Roldán

Hola!

Vanochtend om half 10 nam ik de bus naar Rosario. Door drie keer vragen en allerlei helpende mensen ben ik bij de goede halte uitgestapt en heb ik Lisa en Lotte gevonden. We zijn met de taxi naar casino gegaan. Niet om te gokken, maar om het dakarteam te ontmoeten (dachten we). Tom, een van de teamleden waar ik whatsapp contact mee had, zei dat ze rond half 1 daar zouden zijn. Wij wachten, maar hij kwam niet. We kregen een sms dat hij over een uur zou komen. We hebben ons dus een beetje lopen vermaken door 'hoi' te zeggen tegen alle Nederlanders. We kwamen veel norse Nederlanders tegen, maar een paar waren erg aardig. Zoals: RTL GP!! Ik had ze nog gemailed of ze ons wilden ontmoeten en eventueel interviewen, als antwoord kreeg ik dat ze geen tijd hadden. We kwamen hen dus tegen en Allard Kalff deed het woord. Hij riep er nog een Nederlands Dakarteam bij. En zei werden gesponsord door de Jumbo!! Haha dus wij de hele tijd, 'hallo Jumbo' als er een langskwam. We hebben heel even met RTL GP gesproken, maar ze wilden eten! Daarna kwamen we ze weer tegen en mochten we met ze op de foto. Lisa heeft een super leuke foto en toen Lotte en ik wilden ging bijna iedereen weg om een taxi te zoeken. allard bleef gelukkig en met hem sta ik op de foto. Hij heeft ons ook nog getweet, ik zal er een foto van toevoegen. Ondertussen maakte een man de hele tijd foto's van ons en werden we gevraagd om wat te zeggen voor Kanal 7. Dat is de tv zender van Buenos Aires. We mochten ons voorstellen en Lisa mocht de intro doen. Ik heb geen idee wanneer het uitgezonden wordt, maar wel erg leuk. Ook zeiden we de hele tijd 'hallo' tegen Een Nederlands team. Later kwamen we er achter dat ze uit Paraguay kwamen! We vonden ze al zo nors. Ik hield nog een discussie met ze over waarom ze dan een Nederlandse vlag op hun kleren hebben staan, maar ze hielden vol dat de vlag van Paraguay was.
Toen stuurde Tom een sms dat hij bij de ingang stond. We gingen daarheen en vervolgens was hij er niet. Wij hem bellen, zei hij dat hij eraan kwam. Uiteindelijk kwam hij en namen we de taxi naar 'autodrome', waar de audi stond. De truck konden we niet meer in, want die was al gekeurd. Grappig was om te zien dat Tom zijn riem om deed, dat doet niemand hier en wij waren het al verleerd. Onderweg in de taxi zagen we aan de andere kant van de rijbaan de audi rijden! Wij omgekeerd met de taxi en weer terug gegaan (duur grapje, maar gelukkig betaalde Tom. Hij zei dat hij geld voor de taxi had gekregen, volgens mij is dat geld van sponsors :p). Dus weer bij het casino aangekomen, ging de auto weer weg. Gelukkig was Tom optijd en konden we bij de auto kijken. Tom wilde ons meesmokkelen naar waar de truck stond, door in de auto te gaan en zo naar binnen te gaan. Jammer genoeg luktte dat niet, want er stond een super lange rij. We zijn toen uit de rij gegaan door over een hoge drempel te rijden en vervolgens achteruit over nog meer drempels te rijden. Dat was er leuk! Verder kon Tom niks voor ons doen, we konden niet bij de trucks en hij had geen idee waar zijn teamleden waren. We hebben hem toen succes gewenst en zijn met de taxi naar de rio gegaan om daar vervolgens wat te gaan eten. We belanden in een Beatles restaurant, waar ze ook een museum hadden. Het eten was er heerlijk. Ik had een soort van ciabatta gevuld met aubergine. Daarna zijn we nog even het museum ingeweest. Toen zijn we langs de rivier gelopen richting el momumento en hebben we daar gegeken. Lisa heeft een Dakar t-shirt gekocht, Lotte een pet en ik sleutelhangers die ik verzamel en aan mijn tas hang. En toen zagen we opeens.... Een jumbo vrachtwagen. Echt geweldig was dat! Er was verder niet veel meer bij het monumento en we zijn met de taxi naar het station gegaan en met de bus naar huis.

'S avond ben ik pizza gaan eten met Rosalia en Paola en morgen komt dag 2 van de Dakar!

Adios!!

• 04 Januari 2014 - 08:17

Natasja:

Hoi Sanne,

Wat een leuke dag zeg! Interessant om allemaal mensen te ontmoeten die in een heel andere 'wereld' leven als wij. Fijne dag vandaag en Pax en ik zitten vanavond voor de tv. Wie weet.....
    Pax zegt:"een dikke knuffel van Pax".

Lieve groet,

Natasja

• 04 Januari 2014 - 20:28

Natasja:

Beetje teleurstellend: tussen 19.00-20.00 uur was de Dakar Pre-proloog die in NL wordt gehouden.... Vanavond 22.30 uur is wat laat voor Pax. Morgenavond in de herkansing. Jij nog een leuke dag gehad?

Groetjes, Natasja

• 04 Januari 2014 - 22:03

Marja:

Wauw! Leuk zeg! Have fun!
    Liefs en x mamma