Spijbelen - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Spijbelen - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Spijbelen

Blijf op de hoogte en volg Sanne

12 Maart 2014 | Argentinië, Roldán

Hola!

Zoals jullie weten moet ik na 3.5 maand weer naar school. Ik zit nu in het laatste jaar en we hebben allerlei nieuwe vakken. Ik heb: geschiedenis, economie, engels, Spaans, latijn, Frans, filosofie, psychologie, sociologie, kunstgeschiedenis, biologie, project en gym. De vakken die ik leuk vind zijn economie, geschiedenis, biologie en engels, de andere vakken interesseren me niet, zijn te saai of ik begrijp ze niet. Gelukkig begrijpt mijn gastmoeder dat en hierdoor spijbel ik wel eens een dag (zoals vandaag). Ik help mijn gastmoeder dan met de salades maken.

Laatst vroeg ik aan Debora (gastzus) wat het verschil is tussen de middelbare school in Roldan en degene waar ik op zit. Ze zei dat mijn school veel moeilijker is en je klaarstoomt voor de universiteit. Op de school in Roldan leer je niks. Ik dacht al dat Immanuel Kant (naam van de school) veel moeilijker was, toen ik tegen Lisa en Lotte zei dat ik de school best moeilijk vond zeiden zij dat ze het hartstikke makkelijk vonden. Ook op internet staat dat de scholen in Argentinië over het algemeen makkelijker zijn dan de scholen in Nederland.

Gisteren gingen Evangelia (gastmoeder) en ik groenten kopen voor de salades. We gingen naar de goedkoopst groenteboer en die was naast de weg! Er stonden kratten met groenten en een weegschaal naast de weg en daar kon je je groenten kopen. Het is natuurlijk zo goedkoop omdat ze geen pand hoeven te betalen.

Verder hebben Mees en ik geskyped om onze reis voor te bereiden. Nog maar 3 maanden en dan gaan we al!

Adios!

  • 12 Maart 2014 - 19:57

    Richard:

    Hoi Sanne,

    En nou maar hopen dat de school er ook niet moeilijk over doet! Ik heb je al eens eerder gezegd dat je nu eigenlijk gewoon een jaar vakantie hebt en daar begint het nu ook wel erg op te lijken... Maar, geniet er maar van, vanaf volgend jaar zal het altijd anders zijn!

    Hoe gaat het trouwens met de contacten met je klasgenoten, is dat gezellig? En spreek je regelmatig af, na schooltijd of in het weekend?

    En ja, nog maar drie maanden voordat je uitwisselingsperiode er op zit en je met Mees op reis gaat, da's best wel erg snel! Hebben jullie je reisplannen al helemaal rond?

    Geniet van alles, nu het nog kan!

    XX
    papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 14389

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: