Ehh... Konijnen te koop...? - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu Ehh... Konijnen te koop...? - Reisverslag uit Roldán, Argentinië van Sanne Rijn - WaarBenJij.nu

Ehh... Konijnen te koop...?

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 Maart 2014 | Argentinië, Roldán

Hola!

Vandaag ben ik in een hele goed bui, geen idee hoe dat komt, maar wel fijn. Ik ben er achter gekomen dat we nu Grieks i.p.v. Latijn hebben en vandaag hebben we o.a. Het Griekse alfabet geleerd, het begint met alfa, beta, gamma, delta en weet ik het niet precies meer. Grieks is wel erg moeilijk, al helemaal als je het in het Spaans uitgelegd krijgt. Er zijn tal verschillende soort komma's boven een letter de een spreek je uit en de ander niet. Ik hoop in de drie maanden die ik nog heb, dat ik een beetje Grieks leer. Met economie hadden we het over waarom het steeds zo slecht gaat met de Argentijnse economie, terwijl het rond 1830 een potentiële wereld markt zou kunnen worden. De leraar legde uit dat dit komt door de Argentijnen, hij zal hiermee ongetwijfeld ook de regering bedoelen.

Ik heb jullie volgens mij nog niet verteld wat een kilombo (Argentijns scheldwoord) de bussen zijn. 'S ochtends zijn we standaard een 20 minuten te laat doordat de bussen zo vol zitten dat we er niet meer in passen en op de volgende te moeten wachten. Vandaag stond ik gedrukt tegen de uitgang en konden de deuren nog net dicht, woensdag reden alle bussen door en moesten we gebracht woorden door de vader van Mili. Uit school zijn de bussen nog veel erger. Er is maar een bus en vooral vorige week (ten was gym en kamp nog niet begonnen en was iedereen tegelijk uit) moesten we vaak een uur wachten, om vervolgens te duwen voor je leven, want anders moet je weer een uur wachten. Uiteindelijk ben ik dan om 3 uur thuis en kan ik eindelijk lunchen (soms moet ik nog koken). Wat opvalt is dat de kale weilanden, die ik 6 maanden heb gezien, opeens vol staan met mais, aardappelplanten, graan en soja. Vooral de soja planten zijn interessant, want die heb ik nog nooit gezien (ze lijken een beetje op mais).

De titel van dit verslag lijkt raar, maar heeft een reden. Op school hing namelijk een briefje, waarop stond dat er konijnen te koop waren. Ik dacht, 'oo leuk iemand heeft kleine konijntjes en wil deze verkopen', toen las ik verder: konijnen te koop, 45kilo, klaar om te bereiden! Dat had ik niet verwacht! Beetje jammer.

Wat ik ook nog niet geschreven had, is dat we 3 weken lang met koud water hebben moeten douchen, of met een teil. Vandaag is eindelijk de kachel gemaakt en kunnen we weer met warm water douchen.

Vandaag ben ik lang het talenhuis geweest, waar je de talen Engels, Frans en Portugees kunt leren. Mij lijkt het leuk om in de drie maanden die ik nog heb, een beetje Portugees te leren. Donderdag om 6 uur komen alle mensen die Portugees willen leren bij elkaar en spreken we een tijd af.

Adios!

  • 19 Maart 2014 - 20:42

    Marja:

    Hoi San,
    Met de bus naar school is dus niet echt een plezierig ritje, dan is de Hollandse fiets zo gek nog niet. Leuk dat je ook nog Portugees wil leren en nog een beetje Grieks. Hoop dat je niet alles door elkaar gaat halen haha...
    Liefs Mamma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 08 Mei 2013
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 14392

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 10 Augustus 2017

Stage in Perú

07 Juli 2015 - 02 November 2015

Stage in Ecuador

25 Juli 2013 - 24 Juli 2014

Highschool in Argentinië

Landen bezocht: